şükela:  tümü | bugün soru sor
  • iki ki$inin birbirinin ellerini tutmasi durumu.
    birlikte manasinda da kullanilir. turkiye ile brezilya gruptan elele ciktilar misal.
  • sevgiliyle, anneyle, babayla, anneanneyle vs..ellerin birbirine dokunmasi durumunda olusan bir yuruyus tarzi.
  • (bkz: göz göze)
  • bir kol çevirme formatı.
    (bkz: kolu el ele çeviriniz)
  • (bkz: got gote)
  • elele adlı dergiden sonra yaygınlaşan bir hata olarak bitişik yazıldığı sanılan; ayrı yazılması gereken ikileme.
  • çayyolu tiyatrosu'nun güzelim sahnesine çok yakışmış bir oyun. sahne düzeni, danslar, müzik, ışık, sahne asansörünün işlevsel kullanımı birbirini bütünlemiş ve ortaya bu eser çıkmış. oyunun 'en' aksak yeri metin gibi. gerçi tiyatro 'herkes'e açık olduğu için bazı gerçekleri zaman zaman insanların gözüne sokacak düzeyde anlatmak gerekebiliyor. bu dönemde bu içerikte bir oyunun seyirci karşısına çıkartılabilmesi tiyatronun yine en sağlam muhalefet kurumu olduğunu gösteriyor, denilebilir.

    oyuncu seçimi ve oyuncuların performansları harikulade:

    temel olarak anlatıcı ve gerektikçe oyunun lokomotifi konumundaki tomris çetinel yılların tecrübesinden süzüp getirdiklerini bir bir sergiliyor sahnede. o kadar hakim ki mekâna, es verdiği bir sırada hapşıran bir seyirciye "çok yaşayın" diyerek devam edebiliyor repliğine.
    altan gördüm sesini kendi önünden koşturup arkasından ona yakışır gürlükte sesini kovalarcasına oynuyor.
    erdal küçükkömürcü yine devleşiyor sahnede jestleri, mimikleri ve sesiyle. lloyd george gibi tarihsel, üstelik hastalıklı bir karakteri ustalıkla canlandırıyor.
    bir damat ferit paşa ancak bu kadar yalın anlatılabilirdi: nihat hakan güney... hem yirmibir onbeş treni hem de antigone'dekinden çok farklı bir üslup ve duyarlıkla canlandırıyor rolünü, belirli rollerin adamı olmadığını haykırıyor.
    ipek çeken ve haluk cömert rum şivesiyle oynamıyorlar, 1900'lerin başında istanbullu rumlar nasıl konuşuyorsa öyle konuşuyorlar neredeyse. (buradan yetkililere sesleniyorum: ipek çeken hanımefendinin daha fazla oyunda rol alması için dilekçe gerekiyorsa dilekçe, eylem gerekiyorsa eylem!)
    elvin beşikçioğlu narin ve ince üslubuyla bunca ustanın arasında kendisine sarsılmayacak bir yer açıyor, gelecek kuşaklara anlatılacak bir isim olarak hafızalara iyice kazınıyor.
    yunus emre bozdoğan (daha önce iki kişilik hırgür'ü gayet leziz yönetmişti) yorgun, yıpranmış, aşık, kişisel zaafları olan ama görevine de bağlı yüzbaşı affan karakterini, sayılan özelliklerin her birini derinlemesine vererek ama abartmadan aktarıyor.
    murat çidamlı başta olmak üzere geniş oyuncu kadrosunda yer alan diğer isimler de göz dolduracak performanslar sergiliyor.
  • ankara'da oturan herkese mutlaka izlemelerini gönül rahatlığıyla tavsiye edebileceğim çok başarılı ankara devlet tiyatrosu oyunu,özellikle dekor, sahne kullanımı ve oyunculuk takdir edilecek kadar iyi.
  • türkiye cumhuriyeti milli eğitim bakanlığı'nın bir kaç sene evvel aldığı,
    ilkokulda okuma yazma eğitimi el yazısı formatında öğretilecek gibi bir kararın ardından,
    ilkokul birinci sınıf sübyanlarının kabusu olan, el yazısı alıştırması olan ikili.