• zor olsun bizim olsun, kışın çıkması daha iyi eve kapanır oynarız 1 ay
  • küçüklüğümden beri oyun delisi bir insanım bir çok oyun oynadım ve ve ingilizce oyun eleştirmenliği yaptım.gerek lore gerekse oynanış olarak hayran kaldığım çok az oyun oldu.darks souls serisi ve bloodborne de bunlara dahil.eğer bu tarz bir oyun oynuyorsanız değerlendireceğiniz ilk kriter görsellik olmamalı diye düşünüyorum.evet ben de görsel teknolojinin biraz daha iyi yedirilmesini bekliyordum ama belli olmaz oyun çıktığında belki daha oturmuş bir kalite göreceğiz görsel olarak.ama böyle bir oyunda lore ve mekanik çok daha önemli olduğu için çoğunlukla o alana yoneliyorlar ve o yüzden böyle hayran ve kemik bir kitle var.miyazaki oyunları her yönüyle sizin oynadığınız ve hissettiğiniz bir ortam sunuyor size.ayrıca bloodborne ile görsel olarak da ne kadar iddialı olabileceklerini gösterdiler keza ds3 de öyleydi.

    bu tür oyunlar herkesin oynayabileceği türden oyunlar değil gerçekten sağlam oyunculuk istiyor.elden ringinde beklentinin hakkını verebilecek bir şaheser olacağına inanıyorum gerek hikaye,mekanik ve görsel olarak.ön sipariş vereceğim ilk oyun olacak sanırım.varsın bok olsun oyun miyazakinin canı sağolsun bize sunduğu bu souls evreni yeter.
  • bence ne gördüysek onu oynayacağız. açalım: bu adamlar (bkz: ps4 pro) çıktığında bile bloodborne'u patchlemedi. hala daha da patch yayınlamadılar öyle bir kafa yapıları var.

    bu firmanın oyunları zaten yokuşa sürmek üzerine, öyle grafik falan uğraşmazlar (kullandıkları motor bildiğim kadarıyla sony'ye ait ve her oyunda bir üst modelini kullanıyorlar). fakat 2018 yılında böyle bir haber var. mealen diyor ki biz (bkz: unreal engine) öğreniyoruz ona göre ha. tabi elden ringde gördük ki eski motora devam.

    şahsi görüş: umrumda değil grafiği falan ben yerim ulan bu oyunu. istediğiniz ismi verin istediğiniz adamla çalışın ben buna ds4 gözüyle bakıp oynayacağım, saatlerce, günlerce oynayacağım.

    tanım: (bkz: from software) oyunu. soulsgiller (bkz: souls-like) arasında sayılacak güzel bir oyun gibi duruyor. full versiyon çıksın konuşuruz yine.
  • adı, darks souls 4 olsa sırıtmaz şu an çünkü oynanışta ya da grafiklerde çok bir yenilik yok gibi ha miyazaki den dolayı hikayesi falan güzel olabilir oradan bir kurtarır bence.

    oynanışta değişiklik yok derken tamam open world iyi güzel ama onu demiyorum bloodborne ve sekiro nun oynanışı diğer darks souls oyunlarından farklıydı onu diyorum yani elden ring in demon souls, darks souls 1-2-3 ten oynanış mekaniği farkı ve grafik motoru farkı yok gözüküyor en son tanıtımında.
  • hidetaka miyazaki ign'e oyunla ilgili detaylarla dolu bir röportaj vermiş.

    link:
    https://www.ign.com/…ull-interview-summer-of-gaming

    okuyamam diyene başlıkları reddit'te bir hayırsever (/u/mysteriousbloke) toparlamış.

    gameplay:
    jumping, riding horse
    summon spirits of fallen enemies as allies and tag along with them.
    stamina bar exists but with less influence
    no resurrection, but other systems to keep you in the flow: customize/craft "as you go", more healing options
    combine different skills (100 total) with different weapons, learn magic, more customization options.
    simple stealth implementation: crouch, hide in long grass, stealth attack
    online co-op

    world structure:
    central hub that leads to 6 main areas in the lands between.
    each main area has a dungeon. order to tackle them is up to the player, but there are some limitations. to help the player there is a mainline route to optionally follow.
    other catacombs, castles, and fortresses outside of the main dungeons are located in the lands between.
    fast travel for long distances.
    weapons/magic etc can be bought, but most are hidden in the open world.

    story:
    player is nameless blank slate, but other characters have a lot of color/ulterior motives/mystery.
    player is a tarnished: they have lost the grace (golden aura) of the elden ring / erdtree and exiled from the lands between.
    once the elden ring is broken, the tarnished are called back to the lands between. this includes the player character, as well as other characters.
    the main bosses of the game are the 6 demigods ("ancient gods"). they hold various shards of the elden ring, inherit different powers, and have become corrupted.
    ease of understanding balanced with a lot of depth for players to uncover.

    what grrm is credited with writing:
    foundation/mythos for the world.
    the concept of the "tarnished".
    name of "the lands between".
    the 6 demigods.

    miscellaneous:
    game development started with the world-building due to grrm involvement, and after that game systems were developed (opposite to the usual miyazaki style).
    mimics won't return in their ds form, but there will be surprises

    detayları okudukça oyuna kendi yöntemleriyle "kolay mod" getirmişler gibi hissettim. sanırım elden ring from software oyunları içerisinde en genele hitap eden oyun olacak.
  • summer game fest'te yayın kalitesiyle alakalı galiba, oyunun grafikleri çok kötü duruyordu. sonra youtube'dan izlerken grafiğinin o kadar da kötü olmadığını farkettim.
  • grafikler ds3'ün biraz çözünürlüğü, biraz draw distance'ı artırılıp biraz da çevre efekti (sis vs)bol keseden koyulmuşu gibi (çok basite indirilmiş haliyle tabi). vaati'i videosunda bazı animasyonların bire bir ds3'ten alındığından bahsediyordu hatta. bu bence biraz açık dünyaya geçmeyle alakalı, mgs4 ps3 oyunu ama mgs5'te üstüne çok çok bir şey eklememişti grafiksel olarak aslında, hatta bazı sinematikler çok daha güzel görünüyor mgs4 te, çünkü mgs5 açık dünyaya geçiş oyunuydu.

    biraz da yapımına başlanma tarihi ve hedef konsollarla alakalı. sekiro 2019 martta çıkmıştı, 2 yılda bitiremeyeceklerine göre yapımına çok daha önce başlamış olmaları lazım. bundan sonraki oyunlarında yaparlar görsellikte sıçrama bence, hem odak yeni nesil konsollar olur hemde yeni konsollara optimize edilmiş oyun yapmaya elleri alışmış olur. first party stüdyo değil sonuçta fromsoft.

    ha ds1 motoruyla yapsalar ps3 e çıkarsalar 300 saat oynarım, o yüzden beni pek ilgilendirmiyor ama gönül istiyor tabi ratchet clank gibi, demon souls remake gibi görünsün *
  • sorduğum herkes "aşık oldum", "harika olacak" gibi sözlerde bulundu fakat sunulan trailer açıkcası beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. ps5 özel oyunu olmaması sebebiyle elbette bir demon's souls beklemiyorum fakat aynı şekilde ds3'ten geride olmasını da beklemiyordum. yine de soulsborne oyunlarını grafikleri için değil; sunulan atmosfer, harika haritalar(yalnızca ds1 için geçerli diyebilsem de bu oyun bile bunu söylemem için yeterli), oturaklı oyun mekanikleri, epic boss savaşları, gizemli hikayeleriyle sevdik. çöp grafikler olsa dahi, şu saydığım özellikler kendini koruduğu sürece,ağzımın sularını akıta akıta oynayacağım.
  • (bkz: ayaktan ring)

    ekşi en kötü esprimiz böyle olsun köşesi gururla sundu.

    tanım: oyun.
  • oyun hakkında görüşlerimi miyazaki'nin famitsu ve ign'e verdiği röportajlarıyla destekleyerek belirteceğim.
    birkaç kısma ayırarak inceleyeceğim. oynanış, açık dünya, pvp ve hikaye.

    öncelikle oynanıştan başlayacağım. oyunda artık karakterimiz zıplayabiliyor, at üzerinde savaşabiliyor ve gizli bir şekilde ilerleyebiliyor.
    gizlilik kısmının sekirodaki gibi olacağını düşünüyorum. yayınlanan bir görselde karakterimiz çimlerin arasında saklanıyor. ve işin ilginç yanı. bir basın açıklamasında oyundaki hava ve zamanın doğal bir ilerlemeye sahip olacağı söylediler. bu gece gündüz değişiminin gizlilik üzerinde büyük bir etkisi olacağını düşünüyorum.
    oyunda artık zıplama da bulunduğu için rakiplerin saldırılarından zıplayarak kaçabileceğiz. ve her silaha özel zıplama saldırısı olacak sanırım.
    ve bu oyunda artık bir ata sahibiz. açık dünyayı keşfetmede büyük bir etkisi olacağını düşünüyorum. at üzerinde dövüş de bulunacak fakat miyazaki yakın dövüşün yine daha fazla olacağını belirtmişti.
    harita dark souls'daki gibi sadece yatay düzlemde değil sekiro benzeri dikey şekilde de keşfedilebilecek. yapımcılar bu sebeple keşfedilebilirliği arttırmak adına fall damage'i düşürdüklerini belirtti. ve dikey düzleme ağırlık vermek demek, daha fazla keşfedilecek alan ve düşman demek.

    oyunda ruh çağırma bulunacak. diğer oyundaki phantomlardan ziyade farklı rollere ve animasyonlara sahip ruhlar çağırabilecekmişiz. fragmanda da ufak bir kısmını görmüştük. kuş görmüştük mesela. çağıracağımız ruhların rollerini biz seçecekmişiz. yakın dövüş mü tank mı veya mezilli saldırı yapan bir ruh mu bunu kendi oyun stilimize göre biz özelleştireceğiz.
    en şaşırdığım nokta da oyunda artık skillerimiz var tıpkı dark souls 3'deki silahların özellikleri gibi. silahlarımızın, zırhlarımızın ve az önce bahsettiğim ruhların yetenekleri bulunuyor. dark souls'da her silahın kendine has özel saldırısı bulunuyordu. bunda en büyük fark sevdiğimiz skilleri istediğimiz silahta uygulayabiliyor oluşumuz olacak. bir özelliği tek silahla sınırlandırmayacağız. bu özelliğin pvp'de çok fark yaratacağını düşünüyorum. oyunda 100'den fazla beceri bulunacağı söyleniyor. fakat bu oyunda diğer oyunlardaki gibi skill tree mantığı olmadığından bu yetenekleri ve ruhları açık dünyadan toplayacağız. bunları keşfetmek tamamen bize kalacak. online kısmında ise çok fazla bilgi verilmedi. belli bölgeler dışında açık alanlar dahil pek çok bölgeye oyuncuları çağırabilecekmişiz. fakat at sürme mekaniği online tarafında bulunmayacakmış bu biraz canımı sıktı. pvp tarafında at üzerinde savaşmak nasıl olurdu merak ediyordum.

    hikaye kısmına gelirsek oyunda en çok merak ettiğim kısım burası.
    çünkü miyazaki bunca zaman yaptığı oyunlarda ilk başta oyunların temellerini oluşturup hikayeyi bunların üzerine yazdı. bu yüzden aktarış biçimi hep soyuttu. fakat bu sefer oyunun hikayesini george r.r martin yazıyor. lore'unu tamamen o oluşturuyor ve martin hikayeyi oyunun temelleri atılmadan yazdı. tarnished ve open worldde karşımıza çıkacak 6 yarı tanrı dahil bir çok ayrıntı oyundan önce hazırlandı ve fromsoftware bu hikaye üzerine oyunu tasarlamaya başladı. bunun sonucunda nasıl bir şey ortaya çıkacak gerçekten çok merak ediyorum.
    şimdi, oyunda tarnished diye bir terim var. çevirisi ne kadar doğru olur bilmiyorum ama kararmış demek. bu bildiğimiz bir cismin paslanması ve kararması anlamında mı yoksa mecazi anlamda kararma anlamında mı emin değilim. çünkü oyunda sürgün ediliyoruz bildiğim kadarıyla belki bununla bir bağlantısı vardır.

    miyazaki oyundaki npc'lerin diğer oyundakilerden daha derinlikli olacağını söyledi. ben yine npc diyalogları ve eşyaların açıklamaları gibi küçük ayrıntılarla hikayenin anlatılacağını düşünüyorum. fakat yapımcılar ana hikayenin diğer oyunlara kıyasla daha anlaşabilir olacağını ifade ettiler.

    ek olarak oyunda artık crafting sistemi var, birçok farklı son var, oyun 6 ana boss ve 6 ana haritadan oluşuyor geri kalanlar opsiyonel düşmanlar ve yan görevlerle dolu, oyunun zorluğu bloodborne ve sekiro kadar zor değilmiş bunun sebebi ise oyunda çok farklı oynanış tarzına sahip karakterler yapabilme özgürlüğü ve her oyuncuya daha rahat bir oynanış ortamı sunacak olmalarıymış. büyük ihtimal dark souls 3 tadında olur.
hesabın var mı? giriş yap