• tsm solistlerinden biri. trt 'de son dönemlerde boy göstermektedir kendisi.
  • trt ankara radyosu solistlerine olan önyargımı kırma konusunda etkili olmuş bir kişidir kendisi. icrasına oldukça yüklü bir şekilde duygu katabilmesi ve dinleyicileri kalbinden vurabilmesinin ötesinde, teknik açıdan çok önemli hasletleri var güreşçi'nin. bunları kısaca gözden geçirirsek:

    1) artikülasyon konusunda çok başarılı. bu özelliği net ve temiz olan telaffuzu ile de birleşince ne söylediğinin gayet net anlaşılmasını sağlıyor, ve okuyuşunun vuruculuğunu daha da arttırıyor.

    2) en ufak bir detonasyon yok. güreşçi'nin ağzından çıkan bütün sesler adeta perdeli bir sazdan çıkıyormuşçasına sağlam ve yerinde.

    3) mikrofonu çok başarılı kullanıyor. örneğin, tiz seslere çıkacağı zaman mikrofondan uzaklaşıyor ve ciyak ciyak sesler duyulmasına engel oluyor. ayrıca, p, ç, ş gibi patlama riski olan harfleri de biraz patlatsa da bu konuda çoğu solistten daha başarılı.

    sonuçta, genç kuşaktan çok sağlam bir solistimiz var diyorum ben. allah yolunu açık etsin.
  • tek kusuru, o kadar guzel ve kendini vererek soyluyor ki soyledigi sarkıları bir baska sarkıcının sesinden yorumundan dinleyesi gelmiyor insanın.
  • elif güreşçi'yi dinlerken

    "elif hanım türk musikisini duyarak, kalpten okuyan bir sanatçı. şaire, ‘sen şarkı söylediğin zaman /mevsimler değişir gibi kımıldardı içim’ dedirten icra bu olmalı diye düşünüyorum onu dinlerken.

    göksel durna’nın da sesinin rengine, ahengine, vurgulamalarına, su gibi akan, musiki gibi türkçesine hayran kalmamak mümkün değil.

    program hüseyin ipek’ in uşşak yani aşıklar makamındaki ud taksimi ve uşşak şarkılar ile başladı. önce sadettin kaynak'ın perişan ömrümün neşesi söndü ve rakım elkutlu’ nun bana hiç yakışmıyor böyle intizar şimdi sözleriyle başlayan, hasret kaldığımız eserlerini dinledik. son uşşak şarkı gene kaynak’ ın idi: ne yaptım kendimi nasıl aldattım.

    tanju kabacı, emin seyfelioğlu, ilhami çetik, salih çağlar, hüseyin ipek ve suat güzeller’ in sazlarıyla eşlik ettikleri akşam olunca, hüzzam ve segâh şarkılarla devam etti.

    rakım elkutlu’ nun elif güreşçi ile adeta özdeşleşen eseri keşke hiç bitmese diye bekledim:

    aşkın bana bir gizli elem oldu güzel yar
    mehtaba bakıp ağladığım çok geceler var
    hicranla yanan kalbimin alâmını gel sar
    mehtaba bakıp ağladığım çok geceler var

    ardından gene hoca’ nın ilk defa elif hanım’ dan ocak ayındaki istanbul konserinde dinlediğimiz şarkısı geldi. sanatçının bu eseri musikimizin en büyük yorumcularından rahmetli bekir sıtkı sezgin’ den geçtiğini biliyorum:

    gönül bu, ne durur, ne de söz dinler
    sevmeden yapamaz, severken ağlar
    bihûde ettiğin bunca yeminler
    sevmeden yapamaz, severken ağlar

    bir yessari asım şarkısı: ümitlerin hep kırıldı yarim artık gelmeyecek ve iki segâh sadettin kaynak şarkısı ile zaman su gibi akıp gitti: derman kâr eylemez ve incecikten bir kar yağar..

    elif güreşçi ve göksel durna’ ya bu akşam için sonsuz teşekkürler. iyi ki varsınız.

    son söz

    trt’nin elinde nice çok iyi yetişmiş ses ve saz sanatçıları olmasına rağmen, kurumun özellikle televizyonda bu değerlerden hiç mi hiç yararlanmamasına hayret ediyorum.

    yeni trt genel müdürünün ‘uydur-kaydır’ müzik programlarına son verdirip özlediğimiz ‘türk musikisi’ ni televizyonlarda da dinlememiz için bir an önce faaliyete geçmesini diliyor ve bekliyoruz."

    ahmet rasim küçükusta
    03.02.2008
    güneş gazetesi
  • nâdide ses tonu çekiyor insanı kendine. bir kadın sesi arıyorsam ilk ona sıçrıyorum artık. melihat ablam kusura bakmasın. onun yeri ayrı.
  • kanal 24 'te cumartesi geceleri saat 23'te elif makamı adlı programda ruhumuzun derinliklerine yolculuk yapmamızı sağlayan şarkıları söyleyen güzel sesli sanatçı...
  • melihat gülses'ten sonra duyduğum kadife seslerden biri..
  • ne dediğimi bilerek iddia ediyorum ki elif güreşçi, kendisiyle aynı dönemde yaşayan hiçbir kadın icracıyla karşılaştırılamaz (evet müzeyyen senar dahil). illa ki bir karşılaştırma yapılması icab ediyorsa perihan altındağ sözeri ile sabite tur gülerman ile saime sinan ile ya da nevzat akay ile kıyası kâbildir. kaldı ki bu sadece benim kişisel beğenimi göstermekten öte somut durumun somut tahlilidir de.

    şöyle ki; herhangi bir eserin elif güreşçi tarafından icrası söz konusuysa eğer, biliriz ki akrebin yelkovanı takip etmesindeki rikkat, eşgüdüm, artzamanlılık söz konusudur. ve yine biliriz ki elif güreşçi'nin icrasında söz konusu olan bu isviçre saatleri mekaniği, icra edilen eserin bütün kılcaldamarlarına nüfuz eden bir hissiyatı da bütünüyle haizdir. eserin söz ve duygusuna aynı ölçüde vakıf olabilmek ise elbette ustalık belirtisidir. bir örnek üzerinde görelim bakalım bu ustalığı.

    örnek eserimiz, faruk nafiz çamlıbel'in kanserden ölen eşinin arkasından yazdığı o kısacık ama dibine kadar hüzün, aşk, keder ve özlem kokan muhteşem dörtlüğü: artık bu solan bahçede bülbüllere yer yok. büyük usta alaaddin yavaşça ise almış bu dörtlüğü ve sanki her bir zerresi paha biçilmez bir elmas gibi işlemiş ve hicaza dönüştürmüş. zaten hicaz dışında hiçbir ama hiçbir makam bu kadar güzel yansıtamazdı çamlıbel'in duygularını. zaten alaaddin yavaşça'nın ustalığı da burda yatıyor. bunları şundan yazıyorum: birazdan dinleyeceğimiz elif güreşçi'nin icrası, gerek güfteyi gerekse makamı bihakkın mecz etmiş durumda. ama önce güfteyi hatırlayalım:

    artık bu solan bahçede bülbüllere yer yok
    bir yer ki, sevenler, sevilenlerden eser yok
    bezminde kadeh kırdığımız sevgililer yok
    bir yer ki, sevenler, sevilenlerden eser yok

    görüldüğü üzere kısa ve öz ama bir o kadar da duygu dolu, hüzün dolu. tamamdır artık icraya geçebiliriz. buyrun http://www.youtube.com/watch?v=b389yr4bnxq

    eveet; ilkin ud, kanun, klasik kemençe, viyolensel ve ritm güzel bir açılış yaptı gördüğünüz üzre ve 40. saniyede elif güreşçi güftenin ilk kelimesi olan "artık" ile şarkıya giriş yaptı. ama bu kesinlikle basit bir giriş değil; iki heceli ar+tık kelimesini dörde böldü "aaa" "rr" "tı" "k" ve bunu yorumuyla eserin bir acının, yitip gidenin, artık (no more) olmayanın ifadesi olduğunun işaretini verdi. güftenin devamında ise bu ilk kelimeye yönelik hassasiyeti bir gram şaşmaksızın ve en ufak bir artikülasyon hatası ya da detonasyon olmaksızın doğru zamanda ve yerde yapılmış eslerle sürüp gidiyor ve şarkıyı nihayete erdiriyor. hadi bakalım şimdi dinleyin dinleyebiliyorsanız aynı şarkıyı başka bir icracıdan.

    elif güreşçi iyi ki varsın ve umarım uzun yıllar dinleriz seni.