şükela:  tümü | bugün
  • yönetmen serdar akar ile tarkan karlıdağ'ın yapımcısı olduğu tv dizisi. son anda bir transfer meselesi çıkmazsa, yeni yayın döneminde atv'de yayınlanması planlanan dizinin yönetmeni de serdar akar. proje, makedonya'da çekilecek bir dönem dizisiymiş. 1900'lü yılların başında geçen hikayede türk ve makedon oyuncular rol alacakmış. hayırlı olsun.. şimdilik kulağıma gelen oyuncu isimleri şöyle:
    erdal özyağcılar, şebnem sönmez, hande subaşı, aslı tandoğan. gülçin şantırcıoğlu, tuna orhan, ertan saban

    (bkz: fiddler on the roof)
  • ismini aynı dönem olaylarını (osmanlı imparatorluğunun balkanlarda çözülmesi ve balkan halklarının bağımsızlık mücadelesi) anlatan elveda selanik romanından aldığını düşündüğüm dizi.
  • senaristliğini ali can yaraş, özge efendioğlu ve nuran evren şit'in yaptığı dizi..
  • yayına girecek -muhtemelen- birbirinin aynısı dizinin yanında bir değişik duran, merak uyandıran yapım.
  • su sabah saatlerinde, tv yi goremiyorken sadece kulak verdim tanitimina,

    sütcü bir adam, 5 tane kizi, farkli kültürler, kizlarin cevresinde dolanan erkekler

    "fiddler on the roof bu yahu? naayirr nolamaaaz" seklinde bir tepki vermisim istemsiz.
    pek bir özgun.

    topol abi, kos.

    edit: ama guzel uyarlanmis orjinal olmasa bile.
  • ilk bolumunu heyecanla ve merakla bekledigim dizi.

    esinlenme yanlis bir sey degildir. uyarlama da yanlis bir sey degildir. cekilen ask filmlerinin yarisi romeo ve julietten yola cikar mesela. onemli olan nasil yapildigidir.

    eger siz bir diziyi, filmi alir, diyaloglarina kadar birebir cevirip ozenmeden prtaya atarsaniz bu tembelliktir, hirsizliktir, aptalliktir. ornekleri de coktur. ama herkesin bildigi bir klasikten (ya da baska iyi bir yapimdan) yola cikip onu yeniden isler, ozenir, ustune titrerseniz bu saygiyi hak eden bir emektir.

    saniyorum ve umuyorum ki bu dizi, ikinci yolu secmistir.

    not: umkanin uj bej kokeni, elbette ki yorumlarini etkiler. ne de guzel etkiler be yav.
  • temmuz ayında hakkında ayan beyan verdiğim bir bilgiye rağmen yayınıyla yarattığı etki şaşkınlıktan öte gitmemiş bir dizidir bu. ayol, bal gibi uyarlamadır zaten. hem de nereden olduğu ortada duran bir bilgidir, işte bakınız. uyarlama olduğu sır olsa ben nereden bileyim, kulağım mı uzun benim elf gibi? yazmışız işte alenen, sade bir vatandaş olarak paşa gibi, daha nedir bu vespuçi edaları. aramaya ve okumaya inanmak lazım..

    gelelim durum tesbitine. çok emek verildiği belli. sanat grubu iyi çalışmış. oyuncu seçimleri mükemmel. lakin o kadar uzun ve sık aralıklarla diyalogsuz, hikayesiz boş manzara planları varki insanın içi geçiyor izlerken. iki sahne arasında zap yapasım geliyor diğer kanalda ne var diye bakmak için. misal daha az evvel kadının biri evin merdivenlerinden indi, kameranın önünden geçti, seyirciye kıçını döndü. yürüdü gitti bankta oturan adama lafını söyledi. kesmesiz. top yekün. yok artık. ilk on dakika içinde de uzuuun uzuuun çayır bayır seyrettik. gelmez bize
  • ikili diyalogların oldukça eğlendirdiği dizi.

    dedesi makedon göçmeni biri olarak acayip keyiflendim:

    - attırmayın makedon çocuğunun kafasını !*
  • şiveler, ağızlar tam oturmamakla birlikte keyifli bir dizi olduğunu belli etmiştir.
    doğu dizilerinden nefes alma sebebidir.