şükela:  tümü | bugün sorunsallar (2)
4565 entry daha
  • öncelikle şunu söylemek istiyorum ki:

    f_ck you too, chibnall.

    belli ki amacın doctor who izleyicisiyle dalga geçip, ciddiye almamak.
    yazacak çok şey var, cidden çok şey var fakat yazma hevesimi kırıyorsun.

    neyse başlayalım 12. sezon finali bölümü ile.

    --- spoiler ---

    öncelikle timeless child muhabbetini sona bırakmak istiyorum.

    bölümün yine kıçı başı ayrı oynuyordu chibnall ya.
    bölümün başında cyberman zırhının içerisine giren insanlar vardı. hiç mi fizik dersi görmedin hayatında? plastikten mi yapılıyor bu cybermanler. ulan kompozit bile olsa, o sağlamlık kalitesinde olması için o zırhın olması gereken kütle miktarını tahmin edebiliyor musun? zaten lazerlere dayanıklı olmasından kaynaklı olarak kurşundan daha fazla atom - çekirdek yoğunluğu yüksek bir element kullanılması gerekecek. yüksek teknolojiyi bile hesaba katsan tahmini olarak o zırh en az 100 kg. ultra gelişmiş kurgusal kompozit malzemeleri bile aklıma getirerek söylüyorum bu iddiayı. ulan en kötü ağırlıktan dolayı yürürken çıkardıkları sesleri dinlesen anlarsın. amma yok, insanlar girecek bunun içerisine. yeter mi peki? yok. sadece nöral sistemle bağlanabilen bir zırhın silah sistemini nasıl kullanabildi bu arkadaşlar. vallahi zerre kurgusal zekan diyesim geliyor çoğu zaman. bunların zırhın içerisinde tespit edilememesine değinmiyorum bile.

    gelelim cyber leader'in planına. death particle ile tüm uzayın sonunu getirecek. cyberium'a bağlı bir cyber ırkı yaratacak fakat cyber olmayacak. tam anlamıyla robot olacaklar. tüm evreni nasıl etkileyecek o patlama pek değinilmiyor fakat diyelim ki güzel plan, boş kafalı bir robot için. ee bunu yapınca ne elde edeceksin? insani bir duygu olan ihtişam mı? insanı bir duygu olan hırs yüzünden mi bunu yapıyorsun? cyberman motivasyonunu insanlığı geliştirmek dışına çıkarmaya çalışmışsın fakat altını doldurmamışsın. hangi temellere dayanarak bunu istiyorlar. cyberium. ulan neymiş peki bu cyberium bu kadar. açıkla da bilelim be.

    insanlık. son kalan 4-5 humanoid insan vardı. elbette biliyoruz ki çok fazla melez insan ırkı dolaşıyor evrende. fakat şunu da biliyoruz ki evrenin sonuna ulaşabilen tek insan ırkı yine humanoid insan ırkı. 4. sezonun son 3 bölümünde öğrendik bunları. ee bu insanları 21. yy'a göndererek sen ne yapmış oldun? tarihi mi değiştirdin yine. e ulan bu dizide bu iş böyle işlemiyor. kaç defa gördük işleyişini.

    master. neymiş, bir parçası doktormuş. en büyük düşmanının kendisinin bir parçası olduğunu öğrenince intikam yeminleri etmiş. bunu da ben sana değil, sen bana benzeyeceksin eninde sonunda göstermeye diye çalışıyor. fakat bir önceki master yani mistress zamanında doktor ile araları yakınlaşmış, eski arkadaşlık günlerini yad etmişlerdi. keşke bu duyguyu da ne zaman kaybettiğini biraz daha iyi anlatsaydın. ayrıca gallifery'i yok ederek doktor'un parçalarını yok ettiğini düşünüyorsan, kendini de yok etseydin. tabi narsistik tavrına tutarsız olurdu fakat tutarlılık zaten doctor who'dan beklediğimiz bir şey olmayı bıraktığı sayende.

    cyberium. nesin lan sen. bi ne olduğun ortaya çıksaydı. belli ki zeki bir varlıksın. neden böyle davranıyorsun bilseydik. zerre motivasyonu olmayan salt kötü bir madde ne kadar ucuz bir karakter.

    time cyber'ları. yani isim olarak cyberguard olarak bırakmışsınız bunu fakat belli ki buna güzel bir isim şart. time cyber akla gelen ilki. şunu daha güzel bir şekilde yaparsanız çok müteşekkür olurum aslında. ayrıca dışı inorganik, içi zaman lordu/leydisi olan bir ırk, fiziksel hasar aldığı zaman sadece içerisinde bulunan organik yapıyı rejenere edecektir. cyber kısmının aldığı hasarın kalması lazım. sonuçta rejenerasyon dediğin şey yoktan var yapmıyor. mevcut dna diziliminin değiştirerek, vücudun tüm hücrelerini baştan sonra tekrar yazıyor. ve bunu yaparken hem enerji harcadığı gibi hem de enerji veriyor. zaten verdikleri enerjiyi de gözle çok rahat bir şekilde görebiliyoruz. bu ırkın zırh kısmını komple yok edebilecek kadar büyük bir hasar versen, atıyorum bunları güneşin falan içerisine atsan, zaten dış kısım zarar görüp vücuttan uzaklaşıp içeride kalan organik kesim kendini yenileyip sağlıklı bir zaman lordu olarak yaşama dönecektir. hadi diyelim ki beyin ölümü hali hazırda gerçekleşmiş ve her ne hikmetse rejenerasyon sırasında da hayata dönemedi bu canlılar. o zaman yakışıklı / güzel genç bir bedende ölmüş zaman lorldarı/leydilerine dönüşecekler. yine cyber kısmından çok rahatça kurtulmuş olacaktın. fakat onun yerine hemen git, organik kısmını yok etmeye çalış. çünkü ucuz yazarlık.

    doktor'un ödün verişi. milleti yeni bir tardis ile evine yolluyor ve tardis orada kalıyor. 21. yy dünyasında tardis öyle ortada kalıyor. eminim ev şeklinde olan tardisi yüzyıllar boyunca kimse fark etmemiştir. en kötü bi mütahit gelip buraya bi apartman dikelim diye araştırmamıştır evi. eminim olmuştur o. doktor dediğin her zaman bir plan yapıp hareket eder. o planı aşırı zekiliğinden dolayı istemeden yapar. kendini de yok edecek bir olaya şıp diye atlamaz. ayrıca size daha kolayını söyleyeyim mi? bu el bombası şey tahtadan mı yapılmış? sonik bunu çalıştıramaz mı? tardis bunu uzaktan aktive edemez mi? illa ki master'ın yanında mı olman gerekiyor bu bombayı patlatmak için. tüm gezegene yayılacak zaten. tardis'in dışına koy. konsol'un başında bekle. birisi kapıyı tutsun. tardis'in ekranından master'ın bölgede olduğunu kontrol et. sonikle patlatmayı aktive ederken tardisi çalıştır. kapılar açık olduğu için ufak bir aksiyon yaşanır. zaman tüneline kapılar açık giriyor olduğu için sarsılmalar, zorlanmalar falan olur ama kapı kapanır. belki o sırada kapıya yakın elemanlardan birisi 20 yaş falan yaşlanır. sorun çözüldü, hikaye bitti. çünkü *caps lock* bilim kurgu dünyasındayız aptal insan *caps lock*.

    gallifrey'in geçmişi. her zaman ilkel çağlardan gelmiş, başlangıçtan beri inanılmaz bir değillerdi. bu biraz daha dallanıp budaklanmış oldu. iyi oldu. uzay yolculuğu, rejenerasyon, zaman yolcuğu sırasıyla gitmiş olduğunu öğrenmiş olduk. tüm bunların ise doktor'dan kaynaklanmış olduğunu gördük.

    doktor ve orijini. doktor'un eşsiz bir karakter olmasına gıcık oldum. doktor'u her zaman batman ile kıyaslardım. kendini geliştirmiş, diğerlerinden daha üstün hale gelmiş fakat her zaman zavallı ve mazlumun yanında durmuş bir karakter. durumlar ne kadar yanlış bile olsa her zaman mutlak doğruya ulaşmaya çalışan bir karakter idi doktor. fakat şimdi superman oldu. başka bir evrenden gelen, gizemli, doğası gereğince ölemeyen bir canlı. doğası gereği diğer canlılardan daha üstün ve onları kendi üstünlüğünün altında ezik gördüğü için acıma duygusuyla onlara karşı bir duygu besleyip, hareket eden birisi. chibnall hıyarı, sen benim batman'imi aldın superman yaptın. mitolojikleştirdin. ucuzlaştırdın doktor'u. 2 yıldır bilim kurgu okuyan yeryüzündeki her insana doktor'un geçmişini yazsanıza denildiğinde yapılacak şeyi yaptın. doctor who'dan kazandığın paraların hayrını göremezsin inşallah.

    ve gelelim son olarak doktor'un kendisine. zaten peter capaldi ile yeni bir rejenerasyon halkası almıştı kendisi. 12'nin üzerine bir 12 daha verdi gallifrey. fakat şimdi geldi konu sonsuzluğa ve ötesine. evrenden önce doktor vardı ve evrenden sonra da doktor olacak. çünkü kendisini sınırlayan bir şeyin olmadığını öğrendi. şimdi de konu şuraya geldi: gallifreylerin sebebi bilinmez 12'lik kuralından dolayı rejenere olamayacağını sandığı için kendi rejenerasyonunu durduruyordu. yani aslında rejenerasyonunu durdurup durdurup en sonunda ölseydi capaldi olarak, tekrar canlanacaktı zaten. büyük ihtimalle gallifrey'de ışık oyunları yaptı ki kafasında olan bu engeli geçebilsin diye. bunun sonu yok artık. doktor'u avatar yaptınız. onlarca, yüzlerce, binlerce farklı yüze sahip olabilir artık demek. belli ki hala sadece humanoid yüzlere sahip olabiliyor. bu arada moffat'ın çok şeyine laf ettim zamanında. fakat 1 tane doktoru zincire ekleyeceğim diye adam kırk takla attı, kırk. böyle ucuz bir anlatışla doktora bu kadar ömür biçmek hiç hoş değil. ayrıca şimdi bir de ee peki doktor nasıl farklı bir evreden geldi? bu evren ne evreni? doktor'un tam orijini ne peki gibi soruları da sormak lazım.

    bu arada doktor'u zapt altında tutan paralysis field idi. master'ın doktor'un zihnini matrix'e yolluyordu. matrix overload oldu diye, paralysis field devre dışı kalacak diye bir kaide yok. ortak jenaratöre mi bağlı bunlar?

    neyse, gelin sizinle şu hızlı hızlı gösterilen doktorları sayalım:
    tecteun'un üzerinde deneyler yaptığı çocuk sayısı: 7
    bir önceki bölümde üzerinde deneyler yapılan kişi: 1
    jo marthin'in doktoru: 1
    skaldak'ın şurada #102882243 bahsettiği yüzler: 8 (klasik seri 13. sezon 19. bölüm / 17.01.1976)
    john hurt'un doktoru: 1
    bugüne kadar izlediklerimiz: 13

    toplam sayı: 31
    tam tamına 31 tane doktor gösterildi yeni yayınlanan bölüm ile birlikte.
    --- spoiler ---
184 entry daha