şükela:  tümü | bugün
23 entry daha
  • film, afili bir ask hikayesinin yani sira dogu'nun batiya, varosun kente, cevrenin merkeze, ilkelin medeniyete, alt siniflarin ust siniflara duydugu ozlemi ve ozentiyi anlatir.

    --- spoiler ---
    mujgan, husnu yerine zengin adami secer.. iste bu "secim" de soz konusu ozlemi anlatir.. mujan zengin biriyle evlenerek, bir ust sinifa dahil olacak, sinif atlayacak, varosun ve ikinci el esyalarin hukum surdugu kesif dunyasindan kurtulup, isiltili avizelerin dunyasina kavusacaktir.. boylelikle yasadigi fakir semtin dogulu kimligini terk edip, "batili" bir kimligin temsilcisi olmayi planlamaktadir.. ilk baslarda zengin kocasiyla beraber, partilere kosup gulup eglenmektedir.. fakat dogulu, varosa ait kimligini bir turlu birakmayan, birakamayan mujgan'in annesi onun, mujgan'in gormek istemedigi dogulu, koylu yanidir.. bu sebepten kocasi, annesini kovdugunda mujgan pek bir ses edemez.. ama safi batililigi, modernligi temsil eden koca artik mujgan'dan -belki de acik sozle dile getirmek gerekirse- onun "orient" kokeninden bikmistir.. ilk baslarda bu orient koken, kocaya cazip gelmistir, yani bati'ya.. fakat sıkıldıgı vakit, ondan kurtulmak ister.. daha dogrusu eve gec gelerek vs. ile koca, karisi mujgan'a cesitli iskenceler yapar.. koca/bati istedigini yapacaktir ama mujgan/dogu ancak onun bu isteklerini kabul ettigi takdirde bati ile beraber olabilme sansina (!) nail olabilecektir..

    diger taraftan yine dogu'yu temsil eden husnu, uc isi ayni anda yaparak ikinci el esyalari evi icin ancak toparlayabilmektedir.. komedyenlik yaparak (yani hizmet sektorunden) modern/batili (?) konuklarini guldurerek ise, emege dayali islerden kazandigi paranin kat be katini kazanmistir.. yani bir nevi sinif atlamistir.. iste bu noktada, husnu luks bir eve sahiptir ve evinden kovulan mujgan'i bu luks/batili eve getirir.. fakat ortada bir sorun vardir..husnu, mujgan'a der ki "ne sen eski mujgan'sin, ne de ben eski husnu".. yani ikisi de eski dogulu kimliklerini tasimamaktadir.. bununla birlikte her ikisi batili bir kimlige de sahip degildir.. bu da, batili bir hayalin pesinden kosan mujgan ve dolayisiyla husnu'nun bir kimlik bunaliminda olduguna isaret eder.. dogulu olup, batili olmaya calisan ama ikisinin arasinda sıkısıp kalan kayip ruhlardir husnu ile mujgan'in ruhlari..

    ikisinin bu durumu da osmanli'dan sonraki batili olmaya calisan turkiye'nin durumuna benzerlik gosterir.. turkiye de cumhuriyetten itibaren batili olmaya calisip, dogulu kimligini terk etmek, batili/modern/merkez olmak istemistir.. fakat durumu bir "araf"tir.. zengin kocasinin mujgan'a olan tutumu, ab'nin su anki turkiye'ye davranisina benzerlik gostermektedir.. eger salih guney'in canlandirdigi zengin koca, mujgan yerine ust siniftan biriyle evlenseydi, mujgan'dan bekledigi fedakarliklari -kocanin eve gec gelmesine, baska kadinlarla oynasmasina mujgan'in ses etmemesi vs.- bu sefer olmasi muhtemel zengin karisindan bekleyemeyecekti.. ab de turkiye'ye takindigi ikiyuzlu tutumu, simdi uye olan bircok adaya sergilememistir.. turkiye'den istedigi seyleri bugunun uyeleri olan, zamanin aday ulkelerinden talep etmemistir.. eger mujgan/turkiye batili olan kocayla/ab'yle birlikte olmak istiyorsa, kocanin taleplerini kosulsuz yerine getirecek ve hosuna gitmeyen davranislari kabullenecektir.. yoksa mujgan'in/turkiye'nin yeri dogu'yla bati arasindaki bir kimlik bunalimidir..
    --- spoiler ---
115 entry daha