şükela:  tümü | bugün
6 entry daha
  • aleviliğin/şiiliğin, oniki imam ve peygamber soyundan gelenlere fazladan atfettikleri kutsallığı, kerbela olayı ve devamında ehl-i beytin kurumsallaşmış, mutlak güç sahibi bir zulme direnmeyi, ahlakın ve haysiyetin yanında kalmayı toplumsal bir ideoloji haline getirmesi gibi açılardan olumlu bulur, sembolik (toplumsal semboller dünyasını ilgilendiren) fonksiyonunu desteklerim.

    ama toplumun, ümmetin, tarihteki islam toplumlarının gücü dağıtma, paylaşma tartışmalarında belirleyici olmamasını hep problemli bulmuşumdur naçizane. hz. ali'nin ehl-i beyt olmasına rağmen istişare (şura (?)) yoluyla ilk 3 halifenin seçimini eleştirmeyen sünni tutum da bugün için daha yol göstericidir gibime gelir. alevi-şii ideoloji ehl-i beyt olmayı bu erken dönem kavgada haklılık temeli ve halifelik için ehil olmaya yeterli sebep görürler. sünni islamın trajedisi bu 4 halifelik seçime dayalı 30 yıllık tarihin ardından, kavmiyetçi bir hanedanın (bkz: beni ümeyye)* iktidarını meşrulaştıran ideolojinin referansı ve bayrağı olmak durumunda kalmış olmasıdır.
8 entry daha

hesabın var mı? giriş yap