şükela:  tümü | bugün soru sor
7 entry daha
  • yanılgı - michael jackson bir ucubedir.

    gerçek - aslında yoruma açık olduğu için yanılgı gözüyle bakmak yanlış olabilir. ama söylemek istediğim bir kaç şey var.

    michael jackson çok zeki bir insan değil, çok yakışıklı da değil. ama çok aptal ya da çok çirkin de değil. sizin benim gibi biri o, ama biraz daha çocuk ruhlu. belki de yaratıcılığını ve sanatçılığını da oradan almıştır bilemiyorum. onun işi sanat ve işinde de çok başarılı. zira bu kadar başarılı olmasa bu kadar ünlü olamaz, bu kadar bilinemezdi değil mi? hiç kimse, yüzüne estetik ameliyat yaptırdı, çocuğunu aşağı sarkıttı ya da siyahken beyaz oldu diye bu kadar ünlü olamaz. şimdi, kısmen kendi hatasıyla, kısmen de zamanında oluşan ufak kartoplarını tabloid basının çığ haline getirmesi sonucu kafamızda öyle bir michael jackson imajı oluştu ki, onun gerçek kimliğini, mesleğini unutup neler konuşmaya başladık. ne yazık ki bu konuşulanlar da doğru değil, anlattım yukarıda. bu bizim kafamızdaki imaj o kadar berbat bir hale geldi ki, artık buna istediğimizi ekleyebiliyoruz. canımızın istediği gibi o imajla dalga geçiyoruz, ucube diyoruz, android diyoruz, akli dengesi yitirmiş acınacak zavallı diyoruz. hatta amerika'da bir anket yaptılar ve mj bush'u bile geride bırakarak ''en salak amerikalı'' seçildi. o insanlara sorsan niye mj diye, söyleyecekleri şey şu yukarıda saydığım yanılgılar olacak, belki bir iki şey daha eklerler.

    michael jackson acınacak halde falan değil. şu anda dünya çapında milyonlarca hayrana sahip. ''o eskidendi'' falan değil hala öyle. yüzü de kötü değil. örneğin ben hiç çirkin bulmam, belki de onu çok iyi tanıdığım içindir, çok tatlı ve sempatik bulurum. hala suratına baktığımda thriller klibindeki adamı görürüm. gülümseyişi çok sıcak gelir ve bence o gülümseyiş hayatı boyunca değişmemiştir. nesi acınacak halde onu da bir türlü anlayamadım. dünyanın en çok satan, en çok tanınan, en fazla hayranı olan insanlardan biri o. sanıldığı gibi parası bitiyor, batıyor falan da değil. sırf borçlarını ödeyemediğinden dolayı ''neverland''ı satıyor haberleri de sadece söylenti. ha olur ya belki bir gün satar, ama bunun sebebi parası bittiğinden olmayacak inanın. kendisine ait bir müzik şirketi de var ve bir çok şarkıcının(bunların arasında ''the beatles'' da var) şarkılarının telif hakkı kendisinde(şu yazdığım entry'nin bile telif hakkı kendisinde, koçum bee). ne salak sıfatını hak ettiğini düşünüyorum ne ucube sıfatını. ama insanlar öyle şartlandırılmış ki, yukarıdaki yanılgılara yazdıklarımı kabul etseler bile, genel olarak mj'nin imajı kafalarda değişmeyecek. bu çocuk ruhlu mükemmel sanatçıyı masum olduğu konulardan teker teker itham etmeye devam edilecek. sonra da ona hiç hak etmediği şekilde ucube, salak, acınacak yaratık, insan olduğundan şüphelenmeye başladığım android gibi türlü türlü yakıştırmalar getireceğiz.

    bir insanın müziğinden, danslarından, tipinden, aurasından cartından curtundan hoşlanmayabilirsiniz. ulan en basit tabiriyle bir gerekçe bile göstermeden sevmeyebilirsiniz. bunu da açık açık dile getirme hakkınız var. ama hala devekuşu misali kafanızı kuma gömüp bir bir açıklamaya çalıştığım yanılgıları yapmayın. bu yanılgılardan yola çıkıp ona türlü türlü etiketler yapıştırmayın. bu insan onların hiçbirini hak etmiyor çünkü tanıyorum kendisini, biliyorum. en azından hürriyet gazetesinin arka sayfasından daha iyi tanıyorum. eğer sizinde ilginizi çekerse, açın youtube'dan röportajlarını izleyin, hayatı ve çocuklarıyla ilgili belgeselleri izleyin. karşınızdakinin bir insan olduğunu görün, suratı size daha tahammül edilebilir gelsin, hafif sempati duymaya başlayın. 1993'teki superbowl performansında, ya da başka bir konserde heal the world şarkısını dinleyin ve görüntüleri izleyin. ''bu mu çocuklara taciz etmiş be'' deyin ve şu içi boş nefretinizi çöpe atın.

    ama yok , ''beni ilgilendirmiyor gardaş'' diyorsanız, o zaman hala salak saçma bilgilerinizle arkasından atıp tutmayın, ''ucube'' lafını da başkası için kullanın, hatta mümkünse hiç kullanmayın.
14 entry daha