1020 entry daha
  • işte size norveç'e giden turistlerin uzun zahmetlerle görmek istedikleri bir yer:
    geiranger. ayrıca bakınız: geiranger fiyordu

özelliği: buzulların kazdığı dik duvarlı kanalın buzul çağı sonunda deniz suyuyla dolması sonucu oluşan fjortlardan birinin en iç noktası, fjordun yarı yerinde bir noktada, yedi tane şelale yan yana, nerdeyse dimdik yamaçtan aşağı akıyor ('de syv søstre', yedi bacılar ve onlara karşı kıyıdan kur yapan erkek 'friarfossen'), denizin bittiği yerde rıhtımıyla ve turist dükkanlarıyla 230 nüfuslu çok küçük bir kasaba, arkaya doğru kıvrıla kıvrıla tırmanan yokuşuyla meşhur bir yol sizi sırtlara çıkarıp enfes panaromik manzaralar sunuyor, arkasına girilebilen bir şelale bile var. arkasındaki dağlık bölgede yaz kış erimeyen buzullar da uzak değil. kıyıdan seyir tepesi dalsnibba'ya koşu videosu

son yıllarda kuraklık ve sırtlardaki buzulların küçülmesi yüzünden yedi bacıların suyu azalmış, birilerinin devamlı çıkıp su yollarının bakımını yapması gerekiyormuş. o arada öğreniyoruz ki yedi bacı deniyormuş ama aslında sadece 6 şelale varmış, bir kişinin özel çabası sonucu sayı efsanedekine uydurulmuş. işte hikayesi.

şurada rıhtımdaki manzarayı 24 saat video olarak izleyebilirsiniz. yazın uzun günü ve kısa gecesi, kışın uzun gecesi ve kısa günü, fjordun dibinde ve sık yağmurlu havada güneş ışığının azlığı şaşırtabilir. turist mevsiminde oslo'dan daha fazla gemi turisti çeken (2017 de üçyüz bin turist, kasaba nüfusunun bin küsür katı) ana karanın ta içlerindeki bu daracık ama derin körfezde demirli büyük büyük cruise gemilerinin sayısı da şaşırtabilir.

bu videodaki kasabanın ve rıhtımın haritadaki yeri tam olarak neresi derseniz takip edilecek link
    burada.

burayı 1869 dan itibaren zengin ingilizlerin, ve istanbul'u iki kez ziyaret etmiş alman kaizeri ikinci vilhelm'nin 1899 yatlı tatil ziyaretleri gibi şeyler meşhur etmiş.

ben de gittim. arabayla kuzeyden güneye. vadiye inişe geçtiğimizde kendimizi o fotoğraflarda besbelli çok dik ve çok zigzaglı "trollstigen" (dev merdiveni) denen arabayı da şoförü de imtihan eden, ve pencere kenarında oturan yolcuların yüreğini ağzına getiren yokuşta bulduk (iki gün sonra bir yolcu otobüsünün köşelerden birini dönemeyip yolu tıkaması haber oldu). sonunda vadi dibine vardığımızda orada demirli bir yolcu gemisi ve benim gibi yolu oraya düşmüş karayolu turistleri sayesinde kasabanın istanbul istiklal caddesi gibi kalabalık, ve park yeri bulmanın çok zor olduğunu fark edip durmadan devam etmeye karar verdik. karşı yamaç trollstigen kadar olmasa da benzer şekilde dik ve zigzaglı idi. yarı yolda "utsiktspunkt" (seyir yeri) denen yerde durduk, o. tipik turistik broşür ve kitaplardaki tepeden görüntüyü kendimiz de görmüş ve bir iki fotoğraf çekinmiş olduk. tepeye çıkıp haziran sonunda hala erimemiş karlı bölgeler içeren kayalık vadi ve yayla gölü kıyısında yola devam edecekken bir yolun ayrılıp daha yüksekteki "dalsnibba" (vadinin kaşı) seyir yerine götürdüğünü gördük, paralıymış (150kr) verip gene epeyce bir zigzaglı bir dik yokuştan sonra ulaştık. aşağıdaki seyir yerinden neredeyse on misli daha geniş bir alanın görülebildiği butik, park yeri, balkon, vs. turistik, kalabalık tepe noktasıydı, orada da biraz seyir ve foto, sonra dönüp devam ettik.
438 entry daha
hesabın var mı? giriş yap