şükela:  tümü | bugün
37 entry daha
  • sevgili hilal kaplan şöyle bir mektup ile tartışmalara cevap vermiştir;

    herkese merhaba,
    ben hilal kaplan. sosyoloji yuksek lisans ogrencisi ve genc siviller gonullusuyum. yenisafak yazari degilim, sadece "dtp neyi itiraf etsin" diye bir yazim yayinlandi yenisafakta yanilmiyorsam o da ekim 2007deydi.
    sadece birkac noktaya temas edip escinsel bir arkadasimin feverani uzerine kendisine yazdiklarimi size ileterek bitirecegim, biraz uzun olacak, simdiden soyliyeyim. islam hususunda cahil olmak derken sunu kastediyordum. sadece "sekuler" ortamlarda degil geleneksel-dindar ailelerde yetismis tanidiklarimin cogu dahil cevremdekilerin escinsellik, kadin-erkek esitligi, vb toplumsal-siyasal konularda islamin sundugu perspektiften habersiz oldugu ve bunu cehalet olarak itiraf ettikleri -ki cehalet kulaga olumsuz gibi gelse de gundelik yasamda aynen bu kelimeyi kullanip konustuklari icin bu kelimeyi kullandim- icin benim de bu yonde kendileriyle konusmamdan istifade ettiklerini anlatmak istedim. kaldi ki bu mektubun bir muhatabi vardi ve kendisi bizi islam hususunda omurgasiz bir durus sergilemekle suclayan bir yazi kaleme almisti, sebebi ise escinsellere uygulanan zulume hemen her roportajimizda karsi cikisimizdi. yani mektubun muhatabi goz onune alindiginda en iyi islami bildigini iddia eden bir adama "asil ben islamin icinden ve hatta islamin geregi olarak bu yapilanlara karsi cikiyorum, ya sen bana islamin icinden bu zulmu onaylayan birsey diyebiliyor musun" diye de sormakti ki hala cevap alamadik tabii. bu insanlarin sessizliklerinin altindaki zihniyet de su: "escinseller bu memleketin en son konusulmasi gereken meselesidir, o yuzden o zamana gelene kadar once bir basortusunu halledelim hatta diger mevzulara da mumkunse hic girmeyelim". bizim bildiriyle tum bu ezberleri bozuldu ustelik islamen de hukumsuzlestirildi. eger bunun az birsey oldugunu dusunuyorsaniz bir daha dusunun derim...
    ayrica escinsel arkadaslarimin yada feminist arkadaslarimin cogunun islami bilmemesi bence problemli birsey cunku bu memleketin cogunlugu musluman, birilerine bir dert anlatabilmeniz icin once feminist teorinin tekliflerinin islami olandan daha iyi bir yasam sunacagina muhatabinizi ikna etmeniz gerekmez mi? islami bilmeden, onun ontolojisini, kozmolojisini, aksiyolojisini, estetigini, epistemolojisini anlamadan bunu nasil yapmayi planliyorsunuz? bu sebeple dine dusmanca bir yaklasimdan yine en cok feminist hareket zarar gorecektir korkarim.. kaldi ki altini ciziyorum islam konusunda kiminle istisare ettiysek (feminist, escinsel, marxist, agnostik, s) ve islami perspektif budur dediysek, her seferinde "bunlari bilmiyorduk e memnun olduk, istifade ettik" dediler. yasadigim deneyim aynen budur, bu deneyimi paylastigim arkadaslarim da dogrulayacaktir.
    ben muslumanim. hakikatin de islamda oldugunu dusunuyorum. yalniz obur dunyayi degil bu dunyayi da cennet kilacak seyin islam oldugunu dusunuyorum ve bu manada hangi perspektiften olursa olsun islamla tanismamis herkes benim icin bir uzuntu kaynagi oldugundan elimden geldigince teblig ve temsil yapmaya calisirim. nasil ki feminist bir arkadas da benim geleneksel aile yapisi icerisindeki cinsiyet rejimindeki rolumden rahatsiz olup beni ozgurlesmeye da et etmesi gibi... burada islamdan kastim da muslumanlarin yapip ettikleri degil, islam dusuncesidir. dolayisiyla benim icin bir kisinin escinsel olmayi secmesi ile islamla iliskisi arasinda bir bag ardir ve ben de o bagin eksikligine yada travmatikligine isaret etmeye calistim. kimseye zavalli falan demedim, lutfen demogoji yapmayalim.
    turkiye gibi bir yerde -ki bu diger pek cok kulturel olarak kolonize edilmis musluman ulke icin de gecerlidir- kendisini islamdan tecrit edilmis bir sekilde siyaset yapmaya e dusunmeye calisan insanlarin cok ciddi bir cogunlugunun arkasindaki temel saikin islamin sofistike bir elestirisine sahip olmaktan ileri gelmedigini, daha ziyade muslumanlarla e musluman kurumlarla yasanan tra matik bir gecmisin ve kemalist bir oznelesme surecinin -din karanliktir, dindar orumcek beyinlidir, s..- oldugunu dusunuyorum. bunun ispati da cok basittir. su kadar akademisyenimiz var, kendisini solda queer hareketi icerisinde liberalizmde feminizmde konumlandiran fakat daha hicbirisinden henuz mesela nietzsche'nin hristiyanliga getirdigi gibi bir elestiriyi islama getirdigini gormedik. en fazla nietzscehe'nin hristiyanliga yaptigi elestiriyi aynen islama da uygulamaya calistilar (bu nietzsche de olmak zorunda degil, heidegger de marx da butler da olabilir)
    islami diskura bagli kalarak siyaset yapmam dahi birilerini rahatsiz ediyorsa soylenebilecek pek cok sey yok ama ben aynen devam edicem cunku su an degerini anlamasalar da benim escinseller, feministler, liberaller, marxistlerden once musluman camia icinde "rehabilite" etmem gereken cok fazla insan var ve benim bir musluman olarak ilk laf anlatmam gereken kitle yine muslumanlardir. bu cabamdan da uzun vadede en cok istifade edecek olusumlar birarada yasayabilmek tahayyulune sahip olanlar olacak. eger sizin tahayyulunuzdeki feminizm boyleyse -ki oyle oldugunu umarim- beni yada dusunme e siyaset yapma bicimimi dost ilan etmeseniz de dusman ilan etmenize gerek yok. tabii yine siz bilirsiniz..

    (arkadasima yolladigim cevap asagidadir)

    sevgili .....
    oncelikle akif emre kendisine gonderdigim cevabi benden izinsiz kamusallastirmistir fakat erdigim ce apta bugune kadar soylediklerim e yaptiklarimla celismeyen seyler soyledim. izin ver aciklayayim:
    ben bir musluman olarak escinselligin kamusallasmasini istemiyorum ama ben ayni zamanda yatak odasina dair olan hicbir seyin de kamusallasmasini istemiyorum. mesela pedofilinin, ayak fetislerinin yada heteroseksuelligin.. benim icin her biri -hollandadaki pedofili partisinde oldugu gibi- yatak odasi siyasetidir. sen escinselligi ask uzerinden tanimliyor olabilirsin ama sonucta ayni cinsten iki insanin sevisme pratigi olarak algilanan bir sey e dolayisiyla bir yatak odasi siyasetidir. de let karsisindaki bireylerin tesis etmesi gereken mahremiyet sinirlarini ihlal ettiren bir siyaset oldugu icin pornografiktir, zulumdur. yatak odasi siyaseti ka rami marquis de sade'in yatak odasinda felsefe kitabina gonderme aslinda ve tam da teorik bir yerden, daha sonra ayrintili anlatirim.
    ayrica insanlarin kendilerini cinsel aktiviteleri uzerinden kimliklestirmeye cabalamalarini tasvip etmiyorum ve bu hususta da hic takiyye yapmadim. ayrica bu ulkede tum oteki gruplari kimlik siyasetinden kose bucak kacmaya cabalarken escinsel siyasetinde tam tersi bir cizgi izleniyor ne yazik ki.. ermeniler, kurtler, basortululer, s de let bizi ermeni, kurt, basortulu gormesin ve esit atandasi gibi davransin derken escinsel hareket devlet bizi escinsel ve sadece escinsel olarak gorsun talebindeler ve ben bunu da desteklemiyorum acikcasi. tartisabiliriz..
    ayrica islam ve escinsellik hususunda hep muslumanlarin gozden kacirdigi bir durum var. islama gore kadinlarin kadinlarleyken ve erkeklerin erkeklerleyken uymalari gereken tesettur sinirlari var. bu ne demek? musluman olsun olmasin herkesin icinde bir escinsellik durtusu var demek. dolayisiyla islama gore batinin algiladigi gibi patolojiklestirilen birsey degildir escinsellik. yani ben de senin kadar lezbiyen olma potansiyeli tasiyor olabilirim. fakat islam bu noktada her dinde oldugu gibi bazi seyleri haram -patolojik degil- dairesi olarak ele alir ve escinsellik de bunlardan biridir. dolayisyla bir muslumanin homofobik olmasi teorik olarak imkansizdir fakat gunumuzde bunun tam tersi bir tablo var ne yazik ki..
    ikinci olarak ben insanlarla beraber oldugum hayatimin her aninda aslinda teblig ve temsil yapiyorum. yani biz tek kelime islam lafzi da konusmasak ben hareketlerimle, sozlerimle, ta virlarimla bunu yapiyorum cunku bir muslumanim ve onun geregince yasamaya calisiyorum. yani teblig derken "gel sana islami anlatayim" degil derdim fakat sen olmasan da muhabbet atolyesinde de gonullusu oldugum stklarda da arkadaslarimdan islam hususunda konusmak icin oyle cok talep geliyor ki ben yetisemiyorum. sen kapali olabilirsin bunu konusmaya ve seninle konusmayiz ama cogunluk boyle degil ve bu iyi birsey aslinda. mesela ben iddia edebilirim ki feminist ve queer teoriyi senden iyi biliyorumdur. mesela gender trouble ile bodies that matter i e bu eserlerin teorik izdusumlerini de konusabilirim seninle ama sen islam hususunda konusmak istemezsen de konusmayiz.
    escinsellere uygulanan baskilar olmasaydi biliyorum ki siz de cikip "ben escinselim, buna alis" deme geregi duymayacaktiniz ama artik boyle bir realite var ne yazik ki -benim acimdan yazik tabii- ve sizin de bu yonde mucadelenizi anlamakla beraber yanlis buldugumu da daha onceki muhabbet atolyesinde de soyledim hala da soyluyorum. sen de basortusunu ve dini dogru bulmuyorsun. ne guzel, ayristigimiz noktalar var demek ki, daha cok oturup konusmak gerek, neden kendini bana kapatiyorsun ki?
    bu arada ben seriat ozlemiyle yanip tutusan biri degilim, defaatle de soylemisimdir bence turkiye icin cok hukuklu bir sekuler sistem idealdir diye, hatta en son ak-derdeki atolyede de soylemistim ve sen vardin. fakat cevap yazdigim kisi (akif emre) bu ozlem icerisinde olabilir ve oyle olsa bile seriat duzeninde bu yapilan olmazdi, dolayisiyla bu uygulanan siddetin zulum oldugunu goz ardi edemezsiniz ve bunu dillendiriyoruz diye bizi islam icerisinden elestiremezsiniz cunku bizzat islamin kendisi mahrem alani mahrem kabul eder demek icin oyle bir ce ap yazdim kendisine, hala da ce ap alamadim :) islam nasil ki zorla e lere girmiyorsa evlerde olanlarin da evlerde kalmasini arzular. dolayisiyla escinsellere uygulanan siddete karsi cikmamla escinsel siyasetine karsi cikmam ayni mahremiyet algisi paralelinde tezahur ediyor. buradan da sokakta uygulanan siddeti destekledigim sonucunu cikarmayin lutfen :)
    son olarak, basortusu yasagi da devletin mahrem olana girme politikasinin bir urunu degil mi? bazi kadinlar saclarini da ucutlarinin diger yanlari gibi mahrem sayiyor ve devlet de onlara "soyun" demiyor mu? bu yasak sayesinde iktidarini basortulu kadinlarin bedenlerinde tecessum ettirmiyor mu? mahremiyetlerine tecavuz etmiyor mu? dolayisiyla tum bu soylediklerimden sonra basortusu yasagina karsi cikmaman zaten senin mahremiyetini de ihlal eden devlet siddetine tepki gostermemen anlamina gelir, sen bilirsin. imzani geri cekmek istersen de uzulurum ama yine tabii sen bilirsin fakat ben daha once soylemedigim hicbir seyi o mektupta soylemedim. bana da hicbir hususta tesekkur borcun yok cunku ben bir musluman olarak zaten topyekun nerde varsa ve kime uygulanirsa uygulansin zulumle mucadele etmek zorundayim.
    umarim seni kiracak birsey soylememisimdir ama benimle gorusmek istemezsen de telafi edemem degil mi?
    sevgiler,
    hilal

    ps: bu mevzuda bastan beri goruslerim ayni, istersen okuyabilirsin:
    (bkz: http://www.radikal.com.tr/….php?ek=cts&haberno=7247)
    (bkz: http://www.stargazete.com/index.asp?haberid=144213)
3 entry daha