şükela:  tümü | bugün
7 entry daha
  • ea’in 2009 baharında piyasaya sürmeyi planladığı bir çoğumuzun hayatını kaydıracak oyun…

    oyunla ilgili sağdan soldan öğrendiğim ve benim gözümü döndüren bazı özelliklerin birincisi cinnet geçirtici yükleme ekranının artık aramızda olmaması. simimiz başını alıp istediği yere gidebilecek; komşusuna kahve içmeye veya parka gezmeye.. bu sırada karşılaştığı karakterlerle etkileşebilecek` :interact`..

    oyunun sim yaratma (“create a sim”) kısmında da büyük ve etkileyici değişimler var. fiziksel olarak daha detaylı simler tasarlamak mümkün. sims oynayanların bilecegi gibi sims 2’de bir tanesi sıska ve bir tanesi etine dolgun iki tip vücut ile sınırlıyız. sims 3’de ise gerçekten zayıf, gerçekten şişman ve bunların arasında bir yerde olan karakterler yaratılabilecek. simlerin vücut büyüklüklerinden farklı olarak kas yapıları ile de oynayabileceğimiz için fiziksel çeşitliliğin sims 2’ye kıyasla hayli fazla olması bekleniyor.

    simlerdeki diğer büyük değişiklik kişilik yaratma aşamasında. sims 2’de iyi-huysuz, aktif-tembel vs. puanlayarak şekillendirdiğimiz simlerin karakterlerini, şu anki planlamalara göre yaklaşık 80 tane kişilik tanımlayıcı sıfat barındıran bir havuzdan seçebileceğiz. her sim toplam beş adet sıfatla tanımlanacak. seçeneklerden bazıları mükemmeliyetçi, arkadaş canlısı, paranoyak, kaba, iyi kalpli, fütursuz, cesur, sakar, kleptoman, hydrophobic*, dahi, duyarsız, sanatçı ruhlu…

    bütün bunlar bir yana, oyuncuların hemen fark edeceği kısım artık simlerimizi çişe götürmenin önceliğimiz olmaması. açlık, uyku, temizlik gibi ihtiyaçları kontrol için kullandığımız modül ortadan kalkıyor. simler biz tersini istemezsek kendi ihtiyaçlarını kendileri karşılayacaklar. temel ihtiyaçlarla vakit harcamak yerine, simin hayatındaki hedefler ve ilişkiler gibi daha üst seviye işlevler ile meşgul olacağız. örneğin maaşına zam alan sim bir günlüğüne çok mutlu olacak ancak işten kovulan bir sim uzunca bir sure kendine gelemeyecek.

    simler birbirleri ile konuşurken arkadaşlarının karakterleri hakkında bilgi edinebilecek ve simler arası etkileşimler öncekinden farklı olarak arkadaşça, flört vb. olarak ayarlanabilecek. kısaca artık bütün simler iki saniye başka tarafa baktığımızda en iyi arkadaşlarına asılmaya başlamayacaklar.

    oyunun görsel kısmındaki bir yenilik de kullanıcının bir “kumaş” tasarlayıp çok basit bir şekilde istediği nesneleri, mobilyaları, hatta yanılmıyorsam kıyafetleri bu kumaş ile kaplayabilmesi. tahmin ediyorum sims iç mimarları ve modacıları bu fonksiyonu sıkça kullanacaktır.

    simlerine ortalığı toplatmaktan nefret edenler için de bir müjde var. isteyen oyuncular simlerinin dağıttıklarını –tabaklar, çöp, ortalıktaki kitaplar- bir anne edası ile toplayabilecekler, kıymetli simlerin bir şey yapmasına gerek olmayacak.

    hepimize, ödevlerimize, projelerimize ve boş zamanlarımıza geçmiş olsun.
330 entry daha