7 entry daha
  • malum, menakıbname işi rivayetlerin dışına çıkamaz ve menakıblar da bazen tekerrürden ibaret hale gelir. bistami'nin menakıbnamelerine bakılırsa da "şarap içtiği, fakat o içtiği şarabın sarhoş edici etkisini allah'a ettiği niyazla ortadan kaldırdığı", "yanında görülen güzel kızların aslında kendi kızları olduğu" tarzı rivayetleri döner dolaşır. enteresandır ki kendisiyle kıyaslanabilecek bir başkası olan cüneyd-i bağdadi hakkında ise bu olağandışılıklardan (keramet diyelim terminoloji tam olsun) çok çok azı rivayet edilir, hatta buna şaşıranlar dahi vardır. reddedilmesi büyük "velilere" hakaret sayılan birçok rivayet ise ibn seb'in ve ibn hud gibi hira dağında inzivaya çekilip sabah akşam ibadet ederek peygamberliği elde etmeye çalışanları anımsatacak derecede uçuktur (o kadar ileri gidilmez ama "oehh" kontrol noktaları da çıkıyor, ha bu arada ibn seb'in peygamber olamayınca bileğini kesip intihar eder.) tutarlı bir yapı kurmaya çalışırken elimizde anı ve anekdotlardan fazlası olması gerektiğini söylemiş miydim?
35 entry daha
hesabın var mı? giriş yap