807 entry daha
  • vanity fair ile yaptığı röportajda, oscar'a aday olduğu dune(film) müziklerinin yapılış süreci hakkında konuşan olağanüstü besteci.

    "her zaman yapmak istediğim bir şey. var olmayan enstrümanlar icat etmek. var olmayan sesler icat etmek." dune bestecisi hans zimmer, denis villeneuve'nin 2021 filmi için müziğin nasıl oluşturulduğuna dair derinlemesine analizini ve içeriden bir bakış sunuyor.

    --- spoiler ---

    kitabı gençken okumuştum. 14 yaşındaydım ve onu sevmiştim. david lynch versiyonu olan filmi ve televizyon dizisini hiç izlemedim, müziklerini de hiç duymadım. çünkü kafamda bir çeşit görüntü ve ses vardı. bu filmin müziklerini yaparken yetişkin biri ya da çok film müziği yapmış biri olmak değildi amacım, 13 yaşında pervasız bir genç olmaktı. ve 13 yaşında bir genç olarak yazdım. bu davranışım herkes için daha zor bir meydan okumaya sebep oldu ama sevdim.

    13 yaşındayımken bilim kurgu filmlerini izlemeye gittiğimde şöyle dediğimi hatırlıyorum; “neden tüm bu bilim kurgu filmlerinde avrupa orkestrası var?” orkestra sesleri, romantik dönem ve bunlarla ilgili tonaliteler.
    görsel,görsel,görsel,görsel

    bizim farklı bir gezegende farklı bir kültürde olmamız gerekiyordu. gelecekte olmamız gerekiyordu. bu müziklerin hepsi covid zamanında yapıldı ve bu bir bakıma özgürleştirici oldu. çünkü hepimiz kendi ortamlarımızda çalışabilirdik ve sürekli iletişim kuruyorduk. grubun bir kısmı londra'daydı bir kısmı viyana'da. yani gerçekten uluslararası bir çalışma sekliydi.

    bu filmde izleyicileri bir yolculuğa davet etmek istiyoruz. ve bunu en baştan yapmanız gerekiyor. film başlarken söylemek zorundasın: hayal ettiğin gibi olmayacak, tamamen farklı olacak. ilginç olacak ve bunu lion king'de arkadaşım lebo ile yapmıştım, bir disney filminde, afrika'lının söylediği muhteşem ilahiyi duyuyorsunuz.

    çellistim tina guo'ya şunu söylediğimi hatırlıyorum: çello'nun tibet savaş borusu gibi çalmasını istiyorum. gerçekte tibet savaş borusu olup olmadığını bile bilmiyorum. ama tina vizyonumu gördü ve bir çeşit elektronik oda rezonatörleri yaptık.

    arrakis gezegenine geldiklerini ilk gördüğümde aynı zamanda gaydacıyı gördüm. ah! tabii ki, onlar kraliyet evi.. yani normalde trompete alışkınız. ama gayda sadece iskoç, kelt veya irlandalı değil, onların kaledonyalı olduklarını biliyorum. ispanyollar ve orta doğulular. nerede bir keçiniz ve bir odun parçanız varsa, tek söylemek istediğim keçi dikkat etse iyi olur çünkü muhtemelen sonunda gayda olacak.

    arrakis'te çok etnik bir manzara içindeyiz. flütçüm pedro eustache'a şöyle dedim: flüt gibi çalmayın. rüzgar ıslık çalıyormuş gibi çal, çöl kumulları boyunca…

    bana dune müziklerini nasıl yaptığımı sormuştunuz işte böyle ekip çalışmasıyla yaptık.
    --- spoiler ---

    en sonda ben değil biz yaptık demesi büyüksün hans!!

    videoyu izlediğiniz zaman harcanan emeğin daha çok farkına varıyorsunuz. herkes yaptığı işe kendini adamış, ortaya da film boyunca sizi sarıp sarmalayan müzikler çıkmış. dune kitabının felsefesi, atmosferi çok güzel aktarılmış filmin müziklerine. ince ince işlenerek yapılmış adeta.
    video link

    en iyi film müziği dalında oscar ödülü adayı ve bence ödülün de favorisi. diğer adaylar don't look up, the power of dog gibi filmler. dune varken ödülün bunlara verilmesi fikri bile rezalet.

    3 albüm hazırladı dune için hans;
    1) dune original motion picture soundtrack - filmin müzikleri
    2) the dune sketchbook
    3) the art and soul of dune

    ripples in the sand, holly war ve paul's dream en sevdiklerim oldu.
196 entry daha
hesabın var mı? giriş yap