1 entry daha
  • dreyer mekan ve sahne tasvirlerinde ressamlardan ilham almıştır hep, bu filmde de rembrandt kaynak olmuştur.

    --- spoiler ---

    orta çağ’da geçen eser, döneminin cadı paranoyasını işler, küçük bir kasabayı merkezine alarak. doğrunun ve yanlışın arasındaki farkın flulaştığı bir hikâyede, aşk olgusu da kullanılarak, izleyiciye, olayları sorgulama olanağı verir ama bazı şeylerin göründüğü gibi olmayacağı mesajını da ulaştırmayı ihmal etmez. masum bir aşk hikâyesi midir yaşanan, yoksa şeytani bir plan mı? cadı olmakla suçlananlara itiraf etmeleri için işkence etmek, dayanamayıp itiraf edenleri, ruhları kurtulsun diye yakmak ve itiraf etmeyenlerin ise işkence altında ölmesi, hepsinin kutsal insanlar(kilise) tarafından ve ulvi amaçlar için yapılması ve bu yakma ritüeline kasaba halkının da ilahiler söyleyerek katılması, gerçekten izleyici adına zor bir seyir veriyor. hayır izleyici adına konuşmayı geçelim, bunların hepsinin çokça yaşanmış olduğu gerçeği de akıllara gelmesi amaçlanmış dreyer tarafından. dreyer’in bu sorgulamayı doğrudan taraf tutmayarak, adeta o dönemde yaşıyormuşçasına bize sunması, eserin gücünün başka bir kaynağı.

    --- spoiler ---
8 entry daha
hesabın var mı? giriş yap