184 entry daha
  • nuri bilge ceylan' ın özgün bir sinemacı olduğunu bir kez daha gösteren filmdir kanımca. filmin konusuna dair sosyolojik ve psikolojik tahlillere girmeyeceğim. (gerek konu, gerek görüntü, gerek kurgu açısından gayet güzel bir film olmuş.) beni bu filmde en çok etkileyen noktadan bahsedeceğim.

    ----spoiler-----

    izlemeyenlerce sorulduğunda, filmin konusu olarak anlattıklarımın,aslında filmde hiç de gösterilmeyen olaylar olduğunu dehşetle farkettim. gerçekten de filmde; konunun örgüsünü oluşturan olayların hiçbirini görmüyor izleyici. örneğin; filmin başında politikacı tiplemesinin trafik kazası yapışına, şoförünün onun yerine hapse girişine,anneyle politikacının ilişkisinin başlayışına, babanın hapisten çıkışına, çocuğun politikacıyı öldürüşüne hiç tanık olmuyor. bunları olay olarak birebir göstermemiş nuri bilge ceylan. ancak konunun akışından olaylar çıkarılabiliyor. böyle bir teknikle, aslında izleyiciyi de üç maymundan biri haline sokmakta yönetmen bir anlamda. olayları görmüyor ancak biliyor izleyici. oldukça tehlikeli ve cesaret isteyen bir teknik kullanılmış. olay akışının kopması ve konunun karmaşıklaşması gibi bir riski de taşıyor bu teknik zira. ancak alnının akıyla altından kalkmış bu işin nuri bilge ceylan. tebrik ediyorum türk sinemacılığına böylesine özgün eserler kazandırdığı için.
249 entry daha
hesabın var mı? giriş yap