33 entry daha
  • mukemmel oyunlari iyi oyunlardan ayiran nuanslara sahip olmayan bir oyun killzone 2. eger kafayi playstation 3 denen aletle bozarak butun objektifliginizi kaybetmediyseniz (yani adiniz anoktale ve benzeri degilse) siz de katilirsiniz bana.

    first person shooter denen ture 0 (yaziyla sifir) dise dokunur yenilik getiriyor bu oyun. bolum yukleme ekraninda sixaxis'le resmi saga sola oynatmak gibi amacsiz "yenilik"leri saymazsak tabii.

    tum oyun mekanigi ve hikaye gayet standart bir sekilde akip gidiyor. cesitlilik minimum. her sey vasatin ustunde ama oyun bittiginde aklimda kalan neredeyse hicbir sahne olmadi. bu acidan half life 2, call of duty 4 ve hatta halo'nun yanina yaklasamaz killzone 2. hadi benim playstation dusmani oldugum icin (ki degilim) boyle soyledigimi dusunuyorsaniz acin birkac tane ciddi inceleme okuyun, bu soyledigimin cok genel bir kani oldugunu ve bana ozel bir hezeyan olmadigini goreceksiniz.

    teknik acidan (ki beni en cok ilgilendiren aci bu) muazzam bir oyun killzone 2. gozume carpan ciddi problemler sadece frame rate'in sik sik 30'un altinda seyretmesi ve asiri dusuk golge cozunurlugu ama bunlar oyunun teknik basarisini golgeleyecek seyler degil. ozellikle hemen her sahnede ayni anda gordugunuz dinamik obje sayisi benzer oyunlarin cok daha ustunde. sanat yonetimini begenirsiniz veya begenmezsiniz (ben cok hayran kalamadim) ama artistik puanlari bir kenara birakirsak gelmis gecmis en buyuk butceye sahip oyunlardan birisi olmasinin hakki verilmis denebilir. gelecek ayki gdc*de en merakla bekledigim sunum guerilla games'inki olacak bu vesileyle.

    sonuc olarak evet, playstation 3 sahibiyseniz oynamamaniz kayip olur, ama sistemi satin almanizi gerektirecek herhangi bir durum goremiyorum ben. su anki metacritic skoru olan 91'i gayet dogru buluyorum nacizane, ben de 10 uzerinden 9 verirdim kendisine. killzone 2'yu crysis'le ayni sinifta sayabiliriz belki ondan kucucuk bir miktar daha iyi olsa da. yani bu oyun da aynen crysis gibi teknik acidan mukemmellige yaklasip hikaye, bolum tasarimi, yenilik, cesitlilik, akis ve belki de en onemlisi olan oyuncuyu oyunun parcasi gibi hissettirmek gibi konularda yukarida bahsettigim abilerinden bir yas kucuk kaliyor.

    editto: pek cok "ama cod 4 ne yenilik getirdi" temali mesaj aliyorum. cod 4 yeni bir oyun tarzindan cok oyunlarda hikaye anlatim diline yeni bir boyut kazandirmistir. hikayenin en dramatik ve en dogru tempoda ilerlemesi icin yaptigi gecisler daha once hicbir fps'te bu sekilde yapilmamisti. multiplayer yenilikleri ise zaten bambaska. diger yandan bir oyunun klasik olmasi icin yenilik getirmesi de sart degil, ben world of warcraft'in da everquest'in ustune koydugu cok bir yenilik goremiyorum.
29 entry daha
hesabın var mı? giriş yap