3 entry daha
  • tarih ki yeniden yazılır ve tekerrür adamı katlar;

    nuri dersimi üzerinden siyasi manipülasyon yapıldığını ve dersimin bir türk politikasına karşılık nuri dersimi üzerinden de bir kürt politikası aracı haline getirildiğini zaten önceki yazımızda belirttik. kaynak diye önümüze serilen 3 tane kitaptan mı şefaat dileyeceğiz ki dersim meselesini öğrenmek isteyenler hemen bu kitaplara sarılır biricik elden. nuri dersimiyi alişerler falan karıştırdığımız elbette yok, ilk önce alişer ile ilgili yanlışlarını düzeltmesini tavsiye ediyoruz bilmeyen arkadaşa, alişer yurt dışına kaçarken falan değil mücadele içinde öldürüldü. zazacılık falan ne yanlış kelimeler bunlar. size mi soracağız ne oynayacağımızı, sizden mi minnet dileyeceğiz, biz dersimiz ve hatta désim iz. evet bize özgü birşey şefaat dilememek başkalarından. dimdik olmak ancak yanılgınzı var ki bu genetik ya da kanla gelen birşey değil dağlarının denize paralel olmaması ile ilgili. sularının da 40 yerde 366 gözeden fışkırması ziyaretgahlarının birbirlerine bakması ve gecenin gizinde kandil olması ile ilgili. lokma, müsahip, rayber ve elisi ile, hızırı ile ilgili, bilmem anlatabilidim mi?dersim diyarbakır değil dersim mardin de değil, edirne ve trabzon olmadığı, balkanlar olmayacağı gibi. sözüm ona kürt aydınlarının neden dersim festivalleri diğer kürt şehirlerindeki gibi olmuyor demesi gibi. olmayacak tabii orada semah olacak, cem olacak. çünkü orası dersim. eğer ki kürtler hala modern bir devlet kurmak istiyorlarsa modernizmin 80 yıldır ezdiği dersimden uzak dursunlar. dersimin 400 yıllık şimdiki yapısı içerisinde bir mücadelesi var, yeni işler değil bunlar.bunun içinde modernizm, ulus devlet, oryantalizm gibi basit kavramları irdeleyin.

    şimdi;

    dersimi kürt demek yaşadığı bölgeyi temsil ediyor barzani bilmem ne? birazcık dil ile ilgilenmiş herkes zaten bunun fars-i ki bak burada dahi kullanıyorum bir ek olduğunu bilir. yani diyelim ki nuri dersimi evet kürt ve kürtler selahattin eyyübi gibi isimlerinin sonuna bu i ekini alırlar. ee? yani bizim de zaten anlattığımız bu idi. kürtlerin mücadele denilen şeyin içinde durup durup türk kürt kardeşliğini bunun içinde sunni birlikteliğini ortaya atmalarına ne diyeceksiniz? yani hadi biz sizin tabirinizle zazacılık oynuyoruz(ne komik şeyler bunlar) peki siz ne yapıyorsunuz. selahattin eyyübi de kürttü, nuri dersimi de kürttü. peki sonra. artık bir tarih yarattın kendine, o değil de ahmed-i hani var sanırım ahmed de yaşadığı yerin adı sizin mantığınıza göre bir de o bir şiirinde sema etmekten felan da bahsediyor bunlara hiç girmicem.milliyetçi bir türk tarihinin karişısına milliyetçi bir kürt tarihi koydun ve herşey artık daha güzel öyle mi?kara yılan da aslında kürt. hani birilernin hazreti muhammed de türk idi demesi gibi. yahudersimde herkesin lakabı vardır kimse öyle büyüklük sevdasına da girmez, sizin mantığınıza göre zaten diğer dersim önderleri kürt değil de çünkü isimlerinin sonunda i eki yokdu.oldu mu şimdi? yok ama ben bütün bu lafları başka bir yerimden anlamak istedim. nitekim bayat mevzular, birazcık sözlü tarih çalışmanız gerekiyor. dil herşeydir, tanıklıkların hemen hepsi dilde kalır. şeyh sait ile anlaşamadık efendim biz yapamazdık, alevi dediler ve seyyid rıza nın sofrasına oturmadılar. ne yapalım şimdi bütün bunları bir kenara bırakalım, kırmanciyi unutalım, inancımızı duvara asalım ve sizinle birlik olalım. yok öyle. dersimin üzerine gönderilen askerler diyarbakırdan şırnaktan seçildi, peki neden? çok mu seviyorlardı bizi. yani sizler devlet politikası denilen şeyin içine düştünüz, kullanıldınız, şimdi bir kaftan arıyorsunuz. bir de bizi oynamakla suçluyorsunuz.
8 entry daha
hesabın var mı? giriş yap