7 entry daha
  • totemizmde inanış toplum ruhu şeklindedir, yani bir millet ya da bir kabilenin inandığı şey(bir bitki,bir hayvan) toplumun ruhaniyetini, kutsiyetini yansıtıyor.her kabilenin bir totemi vardır ve bu totemin etini yemek haramdır.bir hayvanın etinin yenmemesi onun kutsallığından ileri gelir totemizmde, islamda domuz etinin haram olması kutsallıktan değil domuzun pis olmasından dolayı yasak, yani islamda bu manada bir totem yok.

    emile durkheim gibi sosyologların görüşüne göre bir toplumun fertleri totemlerine taptıkları zaman, toplumların ruhlarına tapıyorlar, yani bir toplumda herkes aynı şeye tapmakta ve kişi başka bir toplumun ilişkisini, inancını, totemini benimseyemez deniliyor, burda totem ile dini duygunun birbirinden farkını görüyoruz, totem bazı eşyalara, varlıklara, hayvanlara kutsallık atfetmektir onu sadece tek kutsal ruh, din ya da yaratıcı olarak düşünemeyiz, bayrak her millette kutsaldır, değerlidir, manalıdır vaz geçilmez bir totemdir ama kişi bir başkasının bayrağını beğenebilir, hatta benimseyebilir, bu yüzden bir kişi bulunduğu toplumdan başka bir dini, inanışı seçip tercih edebilir, aklının gereğini yapmış olur tabunun değil.

    bu bağlamda düşünülen totemizm, belirsiz güçlere,tabiattaki eşyanın ruhuna tapmak olan ilkel dinlerdeki gibi ortak bir ruhu yansıtmaz sadece zamanla içerisinde "mana" taşıdığına inanılan(türbeye el sürmek, ağaca dilek adamak, nefesi kuvvetli,şifalı diye imamlara,hocalara gitmek) gelenekler totemizmden kalma eşyalara, varlıklara özel bir ruh atfetmekten ileri gelir.
11 entry daha
hesabın var mı? giriş yap