3 entry daha
  • 100%'dür. kuran'da geçer.

    16 / nahl - 101: "ve izâ beddelnâ âyeten mekâne âyetin vallâhu a’lemu bimâ yunezzilu kâlû innemâ ente mufter(mufterin), bel ekseruhum lâ ya’lemûn(ya’lemûne)."

    1. ve izâ : ve olduğu zaman
    2. beddelnâ : biz değiştirdik
    3. âyeten : bir âyet
    4. mekâne : yer, mekân
    5. âyetin : bir âyet
    6. vallâhu a'lemu : ve allah bilir
    7. a'lemu : bilir
    8. bimâ : şeyi
    9. yunezzilu : indirir
    10. kâlû : dediler
    11. innemâ : sadece, ancak
    12. ente : sen
    13. mufterin : iftira eden, kendisi uyduran
    14. bel : hayır, tam aksi, bilâkis
    15. ekseru-hum : onların çoğu
    16. lâ ya'lemûne : bilmezler, bilmiyorlar

    yani diyor ki by diyanet işleri: "biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman -ki allah, neyi indireceğini gayet iyi bilir- onlar peygamber’e, “sen ancak uyduruyorsun” derler. hayır, onların çoğu bilmezler." *

    edit: pardon 100% değildir. çünkü aynı kuran'da kuran'ın asla değişmediğini ve değişmesine izin verilmeyeceğini de söyler. soru yanlış lan... hangisine inanacaksınız şimdi? errör vermek işten bile değil.

    bonus:
    sual: tevbe suresinin son iki âyeti fazla diyen, kur’anın değiştiğini söyleyen kâfir olmaz mı?
    cevap:
    böyle bir şeyi müslüman yaparsa kâfir olur, kâfir zaten kâfirdir, tekrar kâfir olmaz. emirler yasaklar müslüman içindir.
16 entry daha
hesabın var mı? giriş yap