27 entry daha
  • raven'in oldschool degerlere sadik kalarak yarattigi bir diger enfes fps.

    raven'in oyunlarini ta heretic'ten bu yana takip ederim, severek oynarim. ture yenilik getirmez ancak ciktigi zamanin butun ustun standartlarini icerir oyunlari. 2003ten bu yana fps alemi oldukca degisti, free world konsepti ile daha yasayan dunyalar sunma uzerine yogunlasti genelde firmalar. raven ise bu donemde koklerine sadik kalarak eski oyunculari mest eden oyunlar cikardi ust uste. bu muthis seri buyuk id title'i quake 4 ile basladi, gectigimiz sene bir diger id title'i wolfenstein cikmisti ve bu sene de singularity geldi.

    oyun yine eski tip action bazli koridor fps'i. bunun kaliteli versiyonlari artik pek gorunmuyor ortalikta. dumduz koridor fps'leri artik fazla tat vermedigi icin raven mukemmel bir kullanilabilirlik ile super gucler sunuyor singularity'de. aynisini wolfenstein'da da yapmislardi ve beni cok ama cok eglendirmislerdi. singularity'de de yine benzer sekilde senaryoya bagli olarak super gucler emrimize veriliyor. bu gucler tipki wolfenstein'da oldugu gibi yine orijinal degiller ancak oynanis sirasinda gerek catismalarda gerekse bulmaca cozmelerde devamli olarak bu gucleri kullaniyoruz ve bu atraksiyonlar yine muthis eglenceli.

    bu noktada senaryoya hizli bir bakis atmak gerek. singularity zaman yolculugu uzerine bir fps. 1955 ile 2010 arasinda gidip geliyoruz oynarken. plot cok saglam ve mantikli degil, zaman yolculugu senaryolarini duzgun kurgulamak cidden zordur, cok fazla butcesi olmayan bu oyunda plot mukemmelligi beklemek abes olur. zaten oyun bu konuda ciddiyetten ziyade ilginclik ve surukleyicilik istiyor ve bunu fazlasiyla basariyor. gercekten merakta tutan ve sizi saran bir senaryo akici oynanisla birlesince oyun basindan kalkilmaz hale geliyor. ciddi anlamda uzun zamandir "ulan hadi paydos olsun artik, eve gideyim de oynanayim." dedigim ilk oyun oldu singularity. oyunda katorga 12 denilen bir rus adasina kesfe giderken helikopterimiz bir patlama sonucu adaya cakilinca ilk zaman atlamasi sirasinda 1955e gidip bir dangalaklik yapiyoruz ve zaman cizgisini kirip 2010a geri dondugumuzde dunyanin apayri bir yer oldugunu fark ediyor ve olaylari eski haline getirmek icin ugrasmaya basliyoruz. sovyetler bu adada e99 adli bir element bulmuslar ve bunun gucu sayesinde cok guclu silahlar hatta ve hatta zamani kontrol eden makinalar yapmayi basarmislar. oyunun merkezinde de bize super guclerimizi veren tmd (time manipulating device) adli bir alet var. bu alet nesneleri ve canlilari yaslandirip genclestirebiliyor, ayrica bir sok dalgasi yayabiliyor, gravity gun* gorevi goruyor, icinde zamanin asiri yavas aktigi bir alan olusturabiliyor. bu ozelliklerin hepsini catismalarda ve bulmacalarda kullaniyoruz. misal bir kapiyi acmak icin once bir kasayi eskitip kucultuyoruz, gravity gun ozelligi ile kapinin acik kismina sikistiriyoruz, sonra kasayi yenileyip kapinin acilmasini sagliyoruz. oldukca eglenceli, fazla zorlamayan ama az biraz durup saga sola bakip dusunmeyi gerektiren bulmacalar var singularity'de ve boylesi bulmacalarin ne kadar keyif verici oldugunu half-life serisinden biliyoruz.

    bir baska eglenceli ozellik olarak topladigimiz e99 tech adli zamazingo ve silah upgradeleri ile super guclerimizi ve silahlarimizi gelistirebilmemiz. silahlar daha cok hasar verir hale geliyor, daha hizli sarjor degitirebiliyoruz, sarjor kapasitesi artiyor, super guclerimizi daha verimli hale getirebiliyoruz. cok cesitli silahlar yok, tabanca, assult rifle, shotgun, minigun, grenade launcher, sniper rifle ve rocket launcher var oyunda. genel gecer fps silahlari yani. yanimizda en fazla ki silah tasiyabiliyoruz ancak zirt pirt karsilastigimiz silah kabinlerinden istedigimiz silahi istedigimiz zaman alabiliyoruz. bunlarin yanisira sadece buldugumuzda icindeki mermisi kadar kullanabildigimiz bitince atmak zorunda oldugumuz seeker adli bir tufek var, bu tufegin attigi kursunlari gercek zamanli olarak yonlendirebiliyoruz. cok kullanabildigimiz bir olay degil ama denk gelince eglenceli. clive barker's jericho'da da benzer bir atraksiyon vardi oynayanlar bilir. sniper rifle kullanirken de zoom modunda belirli sureler icin zaman yavaslatma yapabiliyoruz, bir nevi f.e.a.r. yani. bunlarin yanisira oyunun ilk baslarinda bir iki projeksiyon makinasindan bioshock tarzi retro filmler izliyoruz. kotu degiller ancak fazlaca calinti gorunduler bana. tamam, diger oyunlarla bir suru benzerlik yazdik zaten de bu cok acik olmus, beni biraz rahatsiz etti bu.

    oyunda ozellikle askerler fazlaca kolay oluyorlar, bazi salak ai problemleri de yok degil. askerlerin siperin yanlis yerine siperlenmesi gibi olaylar olabiliyor. bu nedenle oyun normal zorluk derecesinde oldukca kolay. yine de bir kac boss kapismasiyla olsun, super gucleri kullandigimiz catismalariyla olsun, aksiyon bence oldukca doyurucu. devamli olarak haldir huldur da kosturmuyoruz zaten, bir aksiyon serisi sonra bir bulmaca serisi seklinde ilerliyor oyun. tek buyuk problem checkpoint save eden oyunda gectiginiz kapilarin arkanizdan drank diye kapanmasi ve tekrar o mekana geri donemiyor olmaniz. hani bir sey goruyorsunuz "dur lan once bi suraya gireyim sonra gider alirim onu" diyorsunuz ama girdiginiz yer oyunun akmasi gereken yon oldugu icin gectiginiz kapi kapaniyor ve oyun cat diye checkpoint save ediyor, kaliveriyorsunuz o itemlari almadan.

    oyunun en buyuk sorunu sesleri, belki benim laptop cok eski oldugu (1.83 ghz core2duo ve 2 gb ram destegiyle calisan bir 7600go) icin bir uyumsuzluk bir sey oldu ama zaman zaman ses kesintileri yasadim (sanirim laptop'in cpu'su yetmedi), bunun disinda da silah sesleri cok gucsuzdu.

    grafiklerde raven beni sasirtarak mis gibi id tech 4'u birakip unreal engine 3'e gecmis. yine de yukarida yazdigim konfigurasyonda 1440x900 cozunurlukte high quality decals ve bloom'u kapatinca problemsiz oynadim oyunu. genel texture cozunurlukleri dusuk tutulmus, boylelikle grafik resource'u gereksinimi azalmis oyunda. yine de guzel grafikler vardi, gorsel acidan yeterince tatmin etti beni singularity.

    sonuc olarak eski bir oyuncuysaniz* cok cok keyif alacaginiz bir oyun singularity. 9-10 saat kadar bir zamanimi aldi sanirim. ne yazik ki diger iki kardesi quake 4 ve wolfenstein gibi underrated kaldi. neyse bence kacirmayin, ben cok eglendim oynarken. raven da olmasa eski tadi pek yakalayamayacagiz vallahi. en azindan senede bir de olsa gonullerimizi senlendiriyor raven. burdan tesekkur ediyorum kendilerine.
79 entry daha
hesabın var mı? giriş yap