şükela:  tümü | bugün
23 entry daha
  • la strada hakkında; ilginç karakterlerinin naiflikleri, zaaf olarak algılanmamalı ve filmin aleyhinde 'hafiflik' eleştirisi olarak kullanılmamalı diye bir şey okumuştum vakti zamanında. cuk oturuyor bence. yol filmi, gelsomina'nın sinema tarihinde eşsiz karakterlerden biri olması vs. hep klişe. asıl hadise 51'de bence başyapıtı aylaklar'ı, sonra yine eşiyle beraber ruhların jülyeti'ni çeken fellini neden 'büyük film' çekme hevesiyle 60lardan itibaren fecaat tatlı hayat'ı çekerek o güzel, küçük hikayeleri, samimiyeti ve doğal yapıyı kaybetti? farklı bir saygınlık arayışı? zamanla değişme? amarcord'da dönüyor diyeceksin ama o da bir nostalji. o filmin de sevilme nedeni, 50lerin ortasındaki fellini üslubunu anımsatmasıdır. la strada'ya baktıkça üzülmemek ve bu kırılma nedeniyle hayıflanmamak zor.
35 entry daha