şükela:  tümü | bugün
2 entry daha
  • 1) yan karakterleri ana karakterlerden daha baskın kullanın. ilerde senaryo yazmaktan sıkıldığınızda birkaç ince espiri yapıp sempati toplarlar, tek baslarina diziyi körükleyip götürürler.(gülten çayak(caps lock açık)-mukaddes ketenci - firdevs yöreoğlu)

    2) sert görünümlü fakat yufka yürekli bir baba yaratın. itici-ayrımcı-burnu havada bir anne karakteri de bunu dengelesin. unutmayın, seyirci taraf tutmaktan ölmeli.
    (ali rıza-hayriye) (sami-handan)

    3) en en en önemli noktayı veriyorum: dizinin merkezine çok yagusuklu bir adam koyacaksınız. nasıl merkezden çemberin herhangi bir noktasına tüm mesafeler birbirine eşitse burada da merkezdeki adamımız tüm kadınlara eşit cilvelik mesafesinde olacak (behlül-oğuz-kuzey). bakın dikkat edin, boş kalan tüm yerleri kadın karakterler ile dolduruyoruz, başka yagusuklu erkek karakter ile çizgimizi bozarız. tek erkek çok kadın; tek erkek, çok kadın.(pi'yi 3 değil 1 alacaksınız 1)
    (kuzey-cemre, kuzey-simay, kuzey-zeynep)
    (oğuz-necla, oğuz-leyla, oğuz-ceyda)
    (behlül-bihter,behlül-nihal,behlül-elif,behlül-peyker,behlül-arsen(tamam be tamam bu olmamıştı))

    4) dizinizde elitist bir aileye muhakkak yer verin(sinaner-yaşaran-ziyagil-sarper). yoksa bakın açık yüreklilikle söylüyorum o sponsorluk antlaşmaları götünüzde patlar ağlarsınız. fakir ailelere taçlar, karacalar, fred perryler sponsor olur mu sandınız ha canlarım?

    5) karakterleri birbirine aşık etmek için uzun mizanseller, mantıklı duygu selleri, olay örgüsü falan yazmakla uğraşmayın. aklınıza geldiğinde verin gazı gitsin. böyle loş mekanlar, mantıcılar, dağ evleri bunun için var. fantazide sınırınız yok, rahat olun. yeri geldiğinde puding ile alevlendirin ortalığı yeri geldiğinde kozalakla.

    6) tecavüze eylemine de yer verin öykünüzde. bunu yaşayacak şanssız kişi ana karakter de olur, yan karakter de; çok mühim değil. dizinin gidişatı için gerekli olmasına da gerek yok bu olayın, yeter ki aksiyon olsun dizide, şaşıralım, kızalım.(menekşe-leyla-bihter)

    7) bir söz öbeğine tam anlamıyla takın. karaktere özel olsun. orjinal, kısa ve akılda kalıcı olması da şart. sözlüklerde-sosyal medyada inanılmaz popüler olursunuz; güvenin bana. (bak şimdi-eyvahlar olsun-tadımız kaçmasın-yeter duymak istemiyorum-behlül kaçar-aşşağılık hilmi önal-taklım-eyvallah)

    8)klasik müzik önemli. seyircinin ruhunu da beslemeniz lazım. elitist ailelerinize boş zamanlarında piyano başına oturtun. halk chopin, mozart duyup kendinden geçsin. sinirini, üzüntüsünü, bastırdığı libidosunu piyanodan çıkarsın.
    (matmazel de courton diyerek olay yerinden uzaklaşıyorum)

    9) aşık edeceğiniz karakterleri 1546239021 bölüm asla asla buluşturmayın. bakın sakın. es kaza dayanamayıp yakınlaştırdınız, biraz dilli milli öpüştürdünüz (sizinki de can olur o) ama hemen toparlanın ve tekrar ayırın bunları. biri kaçsın diğeri kovalasın. biri yanlış anlasın diğeri anlatamasın. gebersinler iyice. firijit olup yataklara düşsünler.

    10) "bu karakter bu olaydan nasıl haberdar olacak, nasıl bağlıcam bunu hikayeye öfff yeaaa" diye ağlamayın. unutmayın ki dizideki hiçbir evde ses yalıtımı yok. kaldı ki herkes insan, herkes fetna fücür; kapı önleri- aralık pencereler - paralel hatlar - balkonlar - holler - mutfak dolapları - merdiven altları - havuz başları * -aynalar - ağıllar - kameralar bunun için var. yaratıcılığınızı kullanın. paranoya yaratıp seyircilere ohaalar çektirmek sizin elinizde.

    11) dizideki bir karakteriniz en az walter bishop kadar zeki olsun. leb demeden tüm kuruyemiş çeşitlerini saysın mesala.
    çalı çırpı, çamur izlerine bakarak koruda sevişen çiftleri şıp diye fark etsin (firdevs yöreoğlu);
    iki lafla kim kiminle nerede, ne zaman, ne yapmış anlasın (mukaddes ketenci);
    çarpılmış yüzüyle yureklere korku salarak herkesin açık vermesini sağlasın (ebru hanım). *

    12) yakın çekimi es geçmeyin. ana karakterlerin siyah noktaları her bölüm muhakkak gö-rün-me-li. (kamera fatmagül'de/ kerimdeyiz/ final adnan'da)

    13) hamilelelik önemli. yukarıda değinilmiş diye çok üstünde durmayacağım burada. ama önemli, 70 milyon o çiftin korunamadığını bilmeli. bakın kürtaja kadar yolu var.

    14) jeneriklerde isminizin yazması sizi kesmemeli. farkli anagramlarla sizden bir parçayı daha dizinize eklemelisiniz. hani bu mixleyeceğiniz şey isminiz olur, tuttugunuz ilk futbol takımı olur, favori gofret markanızın reklam sloganı olur. olur yani. yaratıcılığınızı hafife almayın.
    (firdevs yöreoğlu * -----> ece yörenç-melek gençoğlu)
    (nil yörgen * -----> ece yörenç-melek gençoğlu)

    15) sofra adabı hayat kurtarır. karakterlerinizi sabah-öğle-akşamdan olmak üzere o sofraya birer kez oturtsanız, her biri onar dakikadan, her bölümün yarım saatini dolmalarla kurtarırsınız. (aradaki çörek-börek-çay saatlerini eklemedim bak)

    16) yasak aşk/aldatma eylemlerini de bir şekilde diziye muhakkak serpiştirin. ana konunuz bu olmasa bile dursun dizide, göz çıkarmaz. bir kilit noktada anahtar görevi görür muhakkak. önemli bak.
    (ferhunde-levent, tahsin-gazinodaki kadın, ceyda-oğuz, necla-oğuz ---> yaprak dökümü)
    (meltem-mustafa, mukaddes- salih ---> fatmagül'ün suçu ne)
    (hilmi önal-elif ---> aşk-ı memnu)

    ecemelçokomeller'den çok daha az bir ücret alarak çalışabilirim ay yapım.bilginize canlar.

    edit: ha bir de unutmadan son bölüme final değil "veda" diye seslenin. (aşk-ı memnu veda, fatmagül'ün suçu ne veda)
    maksat duygusallığın dibine iyice vurup ne kadar özgün olduğunuzu ifşa etmek.
6 entry daha