şükela:  tümü | bugün
8 entry daha
  • bir de carrington faciası yaşamıştır ernst.tam 26 yaş genç olmasına rağmen, bu kadın ressama "gerçeküstü bir aşk"la bağlandı fakat ikinci dünya savaşı pekçok aşkı dramatik bir şekilde yok ettiği gibi bu oldukça yaratıcı olabilecek aşkı da darma duman etti.ernst hapse girmişti ve çıktığında carrington çoktan fransa'yı terk etmişti.önce lizbon'a sonra new york'a gidecekti carrington.ve ikisi bu iki şehirde de birçok defa karşılaşma ve birlikte vakit geçirme olanağını buldular savaştan sonra.ancak işin yaratıcılık kısmında biraz durmak ve düşünmek gerekiyor.ernst'in hayatında daha birçok kadın oldu carrington'dan sonra, fakat ikisi ernst'ün ölümüne dek görüşmeyi sürdürdüler.bu buluşmalar her ikisine de rahmeti bol ilhamların kuraklaşmış beyinlerine dökülen bir çeşit yağmur etkisi yapıyordu ve bu gazla her ikisi de pek hengameli resimleri vücuda getirdiler.leonara, 1939 yılında max erstün portresini oluştururken* onu ,üzerinde kırmızı kürk bir mantoyla, buzlarla kaplı ormanlık bir arazide yürüyen bir şaman olarak resmetmişti.bunun gibi daha bir çok yapıtta her ikisininde ortak olarak kullandıkları bazı temel simgeler,semboller ve figürler vardı.daha çok bunlar kaynaklarını simya ve mitolojiden alıyorlardı.özellikle ikisinin de kullandığı ve cinsel bir sembol olarak ele aldıkları at figürü bunların içinde belirgin bir yere sahipken, bu at figürü daha çok arkaik bir boşluğa gönderme biçimindedir.-beynin içindeki muğlak boşluk-
18 entry daha