4 entry daha
  • müzik cahili meczuplarca türk sanat müziği kategorisinde ele alınması gerektiği gerçeği; manasız, altı boş ve aptalca yorumlarla yok sayılan, tamamen türk müziği makamlarına bağlı kalınarak bestelenmiş, düyek usülünde, hicaz makamında, şarkı formunda bir türk sanat müziği eseridir. samsun devlet klasik türk müziği korosu, bursa devlet klasik türk müziği korosu'nun rerpertuvarlarında yer almaktadır. bu müzik cahili meczuplara kahire konservatuvarında okutulan abdel halim hafız'ın mısır müzik tarihi kitabını edinmelerini salık veririm. kitapta mısır müziği makamlarının tamamen türk müziği makamları temeli üzerine oturtulduğundan, temel yapının zaten türk müziği olduğundan bahsedildiğini görecekler. 60 sonlarında türk radyolarının kapatılıp, arap radyolarının dinlendiği yıllara gidelim seninle. acaba o dönem türk halkı neden kendine yakın görüp arap radyolarını dinlemiş? yoksa abdel halim'in, ümmü gülsüm'ün uşşak, hicaz, saba eserleri mi varmış? hmm? abdel halim'in türk müziğinden etkilendiğini her ortamda dile getirdiğini, münir nurettin ile buluşmasında, tanburi cemil bey in müzikal yaşantısında, büyük bir yeri olduğunu belirttiğini, la takzibi, han el wed ve belki de dünya çapında ün kazanmasını sağlayan enta omri eserlerinde, türk müziği makamlarını kullandığını, türk müziğinden bu derece etkilendiğini, uşşak, hicaz makamında onlarca bestesi olduğunu biliyor muydun acaba? bak ben sana kulaklarını yıkat demiyorum cahil arkadaşım. bilgin yoksa sus diyorum sadece. son olarak kulak yıkatmamı tavsiye ettiğin üflemeli kısma geleyim. belirttiğim üzere hicaz arızasıdır o kısım cahil kardeş. hicaz makamı arap müziğinde en çok kullanılan makamlardan biridir. ama türk müziği makamıdır. bu arızadaki şedlerden biri de şedd-i araban'dır cahil kardeş. sana arabik gelmesinin sebebi belki budur. hmm? neyse. haydi sen git şimdi terdi fayfur, gülsüm mürses dinleyip bileklerini falan kes. müzik senin işin değil.
10 entry daha
hesabın var mı? giriş yap