1 entry daha
  • batılılaşmayı idealize eden zengin ve köklü bir ailenin kızı olarak dünyaya gelir ayşe şasa.daha küçücük bir çocukken, her çocuğun haklı beklentisinden;aile şefkatinden mahrum bırakıldığı, 2.dünya savaşı kaçkını avrupalı, yahudi, katolik, protestan dadıların, mürebiyyelerin ellerine teslim edildiği için travmalar yaşamaya başlar. bir şişenin içine, ''ben yalnız bir çocuğum, bunu bulan lütfen beni arasın'' diye yazıp denize attığında, yalnızlığın ürpertici bilincine erken uyanmış yedi yaşında bir çocuktur.
    kendini marksist bir dünyanın içinde bulduğu amerikan kız koleji yıllarında yazdığı ve adı sanat çevrelerinde ''ilginç bir kaabiliyet'' olarak anıldığı günlerde kemal tahir'le tanışır. tahir'in ''şunu bilmiş ol ki, bu ülkede maskaralık yaptığın sürece herkes sana alkış tutar.ciddi bir şey yapmaya kalkarsan da kimse ilgilenmez, yüzüne bakmaz. bunun baştan böyle bil. ''sözlerini ölçü bilerek, seçimini ''ciddi'' ve zor olandan yana yapar. vedat tükali 'nin sekreteri olarak ye$ilçam 'a adım attığı yıllarda, 30 yaşında iken ağır bir şizofreni krizi geçirir. evinin bir odasında süren tecriti; 18 yılı bulan bitkisel hayattan çıkışı muhyiddin arabi 'nin füsus'ul hikemi ile olur.son kuşlar, ah güzel istanbul, cemo, gramofon avrat gibi türk sineması'nın yüz ağartan filmlerinin senaryosuna imza atan,sinemanın ve toplumun yitirdiği yerli damarı işaret eden, ''yeşilçam günlüğü''adlı bir kitabı bulunan ay$e $asa, bireysel serüveninden yola çıkarak ikinci kitabına da imzasını atmıştır: ''delilik ülkesinden notlar''...$asa 'nın hayat arkadaşı ise yine kendisi gibi yüzlerce senaryoya imzasını atan bülent oran dır.
49 entry daha
hesabın var mı? giriş yap