şükela:  tümü | bugün
10 entry daha
  • pasif direnişle bir tutulmasına rağmen ondan çok daha karmaşıktır. şiddet, kötü ve kurumsal olarak mahkum edilmelidir ancak çeşitli biçimlerini birbirinden ayırarak. savunmaya yönelik şiddet, saldırıdan kullanılan şiddetten ahlaki açıdan daha üstündür. kendiliğinden şiddet, tasarlanmış şiddete göre daha tölere edilebilir. uzun süre baskı altında tutulmuş grupların şiddeti, siyasal yaşama katılma ve örgütsel güç geliştirme olanağına sahip olanlarınkinden daha "anlaşılır" olabilir.

    gandhi şiddetsizliğin şiddetten üstün olduğunu söyler ama şiddetin hiç değilse caydırıcı etkisi olduğunu ve tasarlanmış şiddeti azaltabileceğini de ekler. ahimsa yalnızca bir zararsızlık durumu değil kötülük yapana bile iyilikte bulunan bir sevgi durumudur ama bu demek değil ki kötülük yapana yanlışı sürdürmesi için yardım edilsin ya da edilgin bir uysallıkla hoşgörülsün. etkin ahimsa durumu, onu gücendiren ya da fiziksel olarak inciten birine, ondan ayrılmadan ancak şiddet de uygulamadan direnmeyi gerektirir.

    korkaklık, yalnızca zorbaların doymak bilmez iştahını kabartır. buradaki şiddetsizlik korkusuzluk gerektirir, bu açıdan gandhici şiddetsizlik etkin bir kavramdır. adalet ve cesaretle de uyum içinde olmalıdır. bir insanın bu eyleme tüm zihnini ve ruhunu vermesi gerekir. böyle bir duruş, aktivistlerinden çok fazla sabır, kararlılık ve idealistlik talep eder. ancak kitleler üzerinde dikkatli bir eğitimle uygulanması halinde toplumsal değişime bile yol açabilir.
4 entry daha