3 entry daha
  • public service announcement 2000 ile başlar bu albüm ve başlar başlamaz 'obaaa!' tepkisini yaşatır size, bilirsiniz ki bomba bir albüm daha gelecektir marshall mathers'dan. kill you ile başlar eminem, bütün dünyayla dalga geçer, mükemmel multi-rhyme'larla bezediği şarkısının her dizesinde sinirini bozan başka bir gruba saldırır. sonra stan gelir, dido ablanın nakaratıyla daha da bi güzel olan bu 'affedilme çağrısı' sonuna geldiğinde ağlayacak noktaya getirir insanı. sonrasında iki çok komik skit'in arasına yerleştirilen who knew, ki "you want me to fix up lyrics while the president gets his dick sucked" dizesi her dinleyişde kahkahalar attırır insana, ve the way i am gelir. bütün hayatını zorluklarla geçiren marshall'ın bu sefer de şöhrete ve etrafındaki insanların ona olan davranışlarına olan nefretini tekdüze ama etkili bir beat'in üzerine döktüğünü görürüz. sonrasında yaklaşık beş dakika boyunca kahkahalarla dinleyebileceğiniz 2000 versiyon my name is... gelir, the real slim shady. remember me ve i'm back'den sonra marshall mathers gelir. slim shady bu albümde slim shady değildir, elbette o yanını yine ortaya koymuştur birçok punchline'da, ne var ki bu sefer marshall'ı anlatır. bunun en saf şekilde görüldüğü şarkı ise belki de albümle aynı adı taşıyan marshall mathers'dır. dünya'nın en iğrenç skit'i ken kaniff gelir sonrasında; ve drug ballad ve psikopat bizarre'ı dünya'ya tanıtan ilk şarkı olan amityville, ki bizarre o şarkıdaki tavrını sonraki kariyeri boyunca sürdürerek de hem istikrarlı hem de kendinden tiksindiren bir hip hop figürü olmaya devam etmiştir. *albümde sona doğru yaklaşırken ise bir anda dr. dre'nin sesini duyarız; sadece bununla da kalmaz eminem ve snoop dogg, x zibit ve nate dogg'u da * aynı şarkıda birleştirerek bir west coast all-star kadrosu kurar bitch please ıı'de. 16 numaralı şarkı ise hip hop kültürünün en tartışmalı figürlerinden biri olan eminem'in kariyerinin belki de en tartışmalı şarkısıdır: kim. "you were supposed to love me, now bleed bitch bleed." ve daha birçok öfke ve çaresizlik karışımı dizenin bulunduğu bu eser üretimi sırasında stüdyoda bulunmak istediğim şarkılar listesinde de ilk sıralarda geldiği için benim gözümde ayrı yere sahiptir, bu kadar nefret dolu bir şarkı yapmak üstünden bu kadar sene geçtiğinde bile hala garip gelir çünkü bünyeye. daha sonra ise eminem'in detroit'li arkadaşları ile stüdyoda oturup türlü türlü uyuşturucu etkisindeyken yazdıkları under the influence * *başlar, nakaratta "so you can suck my dick if you don't like my shit. cause i was high when i wrote this, so suck my dick." diyen d12 "dünya sikime minare götüme" anlayışına yeni bir boyut getirirler ve kill you'da herkesle dalga geçerek başladığı albümü criminal ile yine öfkeli, umursamaz ve alaycı tavrını koruyarak bitirir eminem. hip hop tarihinin en önemli figürlerinden biri olan eminem, en güzel albümlerinden birisine imza atmıştır bundan on üç sene önce.
11 entry daha
hesabın var mı? giriş yap