330 entry daha
  • toplumsal hafızadan silinmesi üzerinden yapılan çıkarımlar vasıtasıyla yıkılması eleştiriliyor.

    fakat emek sineması aslında artık tarih olmuştur ve toplumsal hafızanın güçlü örneklerinden birisi değildir. bu bağlamda bir şehzadebaşı camii, hala aynı toplumsal hafıza dinamiklerine etki ederken ve namaz ibadeti için tercih sebebiyken, emek sineması ontolojik varlığını bina ettiği teknolojik gelişmeler yüzünden tercih sebebi olmaktan çıkmıştır. dolayısıyla buradan şu çıkarımı da yapmak mümkün: teknolojinin tarihi olmaz.

    eğer böyle bir şeyin gerçek bir değeri olsaydı hepimiz 90'larda sahip olduğumuz amiga'ları, 386 dx'leri, commodore 64'leri muhafaza ediyor olurduk. oysa bunlar birer sarf malzemesi gibi tüketilmiş ve tarihin çöplüğündeki yerini almıştır. yaşanılmışlıksa, bu cihazlarda da yaşanılmışlık olduğunu hiç kimse inkar edemez.

    dolayısıyla sinema varlıkbilimsel olarak tarihsel bir nitelik taşımaya uygun değildir. etkisi de ancak bir veya iki on yıllık süreçte onu kullananlarla kısıtlı kalmak durumundadır. zaten mimari olarak bir değeri olmadığı da açıkça ortada.
79 entry daha
hesabın var mı? giriş yap