6 entry daha
  • tim schafer'ın son açıklamasına göre; ilk yarısı [act 1] ocak 2014'de steam early access'te satışa çıkacak, ve buradan gelecek parayla yıl içinde 2. yarısı tamamlanarak, dizaynda büyük bir kesintiye uğramadan çıkacak oyun.

    açıkçası bu gelişmeden, ne bir backer olarak ne de kickstarter hareketi açısından olumsuzluk hissediyorum. sonuçta kickstarter'da vaat ettiklerinde değişen bir şey yok; sadece backerlara özel beta erişimi, her iki act'e de ücretsiz erişim hakkımız aynen devam ediyor. tam tersine, bizi çok iyi bir oyun beklediğine işaret eden bir açıklama bu. sonuçta aynı durumda tim schafer'dan başkası olsaydı, muhtemelen dizaynın yarısından fazlasını çöpe atıp, oyunu yıl sonu christmas dönemine yetiştirmeye çalışır ve 'yayımcımız yok, kickstarter'da toplanan parayla da bu kadar olabiliyor' açıklamasıyla konuyu kapatırdı.

    '20 küsür yıldır oyun dizayn eden, 10 küsür yıldır da kendi oyun yazılımevi olan bu kadar tecrübeli bir adam, nasıl bütçeye uygun büyüklükte tasarım yapamıyor?' eleştirisine ise katılıyorum; ancak zaten hepimizin yıllardır tanıdığı tim schafer bu. mükemmeliyetçi yapısı yüzünden, herşeyin tıkır tıkır plana uygun saat gibi işlediği lucasarts'da bile bir oyunu en az 2 yılda [grim fandango 3,5 yıl] tamamlayabilen, kendi şirketindeki ilk projesi psychonauts'da yine fazla uçarak oyunu yıllarca tamamlayamayıp bütçeyi 13 milyon $'a çıkaran, birkaç yayımcı değiştiren, ofisin giderlerini karşılayabilmek için oturduğu evi ipotek vererek kredi almak zorunda kalan, brütal legend'da nirvana noktasına uçup bütçeyi 20 milyon $'a çıkarttığı için bir türlü yayımcı bulamayan, ama oyun iptal noktasındayken 40 takla atıp bir şekilde ea'i ikna etmeyi başaran [bunu nasıl başardığını hala anlamış değilim] tim schafer! yani adam yıllardır böyle; anlık yaşamayı seven, mantığından çok duygularıyla hareket eden, bunun sonucunda kendini ve projelerini inanılmaz zor durumlara sokan ama bu imkansız durumlardan bir şekilde çıkmasını da başaran bir adam.

    bunların sonucunda, tim'in yaptığı açıklama, yüzeysel görüntünün aksine gayet samimi bence. kickstarter'da talep ettiği bağışın 8 katını alınca full throttle moduna girip, 10 milyon $'a anca tamamlayabileceği büyüklükte bir projeye girişti ve yine ve tekrar kendini çıkılması imkansız bir duruma soktu [kickstarter kutlama gecesinde: 'grim fandango'dan 10 kat daha iyi bir oyun yapacağım!' dediğinde herkes alkolün etkisi sanmıştı ama adamın normal düşüncesiydi o! =)]. ama tabiiki filmin sonunu biliyoruz [hiç spoiler veremiyoruz :d]; bu durumdan da başarıyla çıkacak [ve tabii yine finansal başarı sağlayamayacak! =)].

    'millet [mesela pendulo studios] 1 milyon hatta 500 bin $'a mis gibi oyun yapıyor, double fine ise paraları saçıyor' eleştirileri de var tabii ancak işler öyle değil elbette; amerika'nın göbeğinde personel maaşları başta olmak üzere tüm giderler ispanya'ya [veya diğer avrupa ülkelerine] göre daha yüksek. üstüne tim'in uzun oyun geliştirme süresi de eklenince, double fine 500 bin $'a ancak tetris yapabilir!

    neyse çok uzattık, ocak 2014 hemen gelsin artık, hemen! [dr. fred! duy sesimizi =)]
25 entry daha
hesabın var mı? giriş yap