*

şükela:  tümü | bugün
936 entry daha
  • başka yerlerde duyamadığım haberleri vermesi ve ciddi duruşu sebebiyle sevdiğim bir gazeteydi. ancak yaptığı bir haberle objektifliği ve ciddiyeti hakkında ciddi şüphe doğurdu.

    canımı sıkan haberin spor kulüpleriyle ilgili olması, bu entryi kabaran fanatiklik damarım sebebiyle yazdığımı düşündürmesin. bir gazetenin, normal içerikli bir haberin manşetinde bu kadar ciddiyetsizleşmesi, ilgi çekmek için hürriyet'ten aşina olduğumuz taktiklere başvurması, bugüne kadar radikal gazetesi'ne hak ettiğinden fazla bir değer verdiğimi gösterdi benim için.

    haberin özeti şu: "beşiktaş'ın borsadaki piyasa değeri ilk defa galatasaray'ı geride bıraktı. beşiktaş'taki mali toparlanmanın yanı sıra galatasaray hisselerinde özellikle son iki yıldır yaşanan sert düşüş borsadaki dengeyi değiştirdi."

    buraya kadar her şey normal. iki takımın değerlerinin borsadaki durumlarından bahsedilmiş. herhangi bir yorum bile yok, şimdi başlığa bakıyoruz: "biliç'in sosyalist kara kartalı, borsacı aysal'ın cimbom'unu solladı"

    sosyalist kara kartal, borsacı ve adi kapitalist galatasaray'ı geride bırakmış. keşke sonuna "alma mazlumun ahını, çıkar aheste aheste" veya "sosyalistler adamı böyle öper işte" falan da yazılsaymış, duyguyu daha iyi verirlermiş. bu nedir aga? borsacı aysal kim? borsadaki halka açık iki şirketi karşılaştırken, birine borsacı diğerine sosyalist demek nasıl bir kafanın mahsülü? fikret orman öğretmen emeklisi mi, hayır kurumu başkanı mı? kendisine ve görüşlerine saygı duysam da, slaven bilic'in aylık maaşı kaç asgari ücret ediyor? bu nasıl manşettir oktay özdabakoğlu ve ceyhun kuburlu? tamam beşiktaşlısınız, evet sosyalistsiniz ama gazetecilik kendi değerlerini empoze etmek için gerçekleri çarpıtmak mıdır? ilgi çekmek için saçmalamak mıdır? birisi yazdıysa ben yazmayayım diye araştırdım ama kimsenin dikkatini de çekmemiş niyeyse.

    hayır bunun galatasaray ile de alakası yok. birkaç hafta önce durmadan "inönü'de tarihi eser bulundu, inşaat durabilir, yeraltından şehir çıktı" deyip duran da bu gazeteydi. yani radikal gazetesi'nde nelerin döndüğünü anlamak güç gerçekten. aynı gazetede birileri beşiktaş'ı övmek için saçmalıyor, diğeri beşiktaş taraftarının moralini bozmak için saçmalıyor. gazete editörleri de bu duruma seyirci kalıyor. belki hoşlarına bile gidiyordur, sitedeki tüm metin, resim ve benzeri içeriğin hakları hürriyet gazetecilik ve matbaacılık a.ş'ye aitmiş çünkü. beklenmeyecek bir şey değil.
478 entry daha