şükela:  tümü | bugün
37 entry daha
  • yönetmen chan wook park konu ve işleyiş bakımdan takdiri hak etse de oldboy'a nazaran fazlasıyla vasat kalmıştır.

    özellikle filmin görüntü yönetmeni gerçekten iyi iş çıkarmış. g.kore sineması son yıllarda başarılı işler çıkarsa da kurgu konusunda ve tutarlılık konusuna biraz daha kafa yormalarında fayda var.oldboy’da ki tutarlılık final sahnesinin vuruculuğu ve akıcılık bu filmde yok.

    film genel manada intikam teması üzerinden gitse de hayat akışı içerisinde zorunlu tercihler sonucunda cinnet haliyle psikopatlaşma sürecini irdeliyor.

    herkesin kendi adaletini sağlamaya çalıştığı bir dünyada seyirciye vicdanına sor bakalım kim haklı kim haksız diyor yönetmen.

    intikam alanlara sempati duymamızı önleyerek 3. sayfa haberi gibi izletiyor bizlere.karakterleri oldboy’daki gibi sahiplenemeyişimizin nedeni de bu.ancak maalesef yönetmen intikam temasını işlerken psikolojik derinliği ıskalamış.

    --- spoiler ---

    oldboy'da 15 yıl sonra o odadan çıkan adeta bizdik.ve baş karakter kadar gerilmiştik o odada.

    --- spoiler ---

    ama burada birçok sahnede ciddi kopukluklar göze çarpıyor.karakterler yüzeysel işlenmiş.
    konuşturulmamış. psikolojik boyutu es geçilince elimizde birbirini doğrayan plastik karakterler kalıyor haliyle.

    absürd sahneler filmin bu noktada en zayıf tarafı.ayrıca son sahnede yönetmenin bizi geri zekalı yerine koymasına da pes dedim. adamın neden doğrandığını anlayaman mallar olur diye bir de kızın ağzından intikamın nedenini söylettirmesi çok gereksiz olmuş.
    yine de yönetmen iki sahnede gerçekten farkını ortaya koymayı bilmiş:

    --- spoiler ---

    birisi masturbasyon yapan 4 gencin olduğu duvardan geçiş sahnesi tam bir trajikomik sahneydi. yönetmen içimizi acıtarak ironini dibine vurdu o geçiş sahnesinde.

    diğeri de rhu'nun ablasını gömerken küçük kızın sudaki cansız bedenini görünce verdiği tepki söylediği sözler çok rahatsız ediciydi.

    --- spoiler ---
16 entry daha