12 entry daha
  • çağdaş sinemanın sorunları'nda:

    "en sonunda ortaya çıkan yapıt yalnızca sanatçının bilinçli niyetlerinin toplamı olsaydı, büyük bir değer taşımazdı. dahası var: bir ilke olarak şu ileri sürülebilir ki, bir yapıtın niteliği ve derinliği, yaratıcısının bu yapıta koymak istediği ile sonunda bu yapıtta yer alanlar arasındaki başkalıkla ölçülür."

    diye yazmış.

    bütünüyle titiz yaratıcıların estetik dünyasına ters bir bakış açısı değilse nedir bu? örneğin hitchcock, bütün yapıtlarını dev bir aynada gördüğünü söylüyordu story board'a inanan bir yönetmen olarak. sanatçı öyle veya böyle bilinçlidir. yapıtını yarattıktan sonra, gerçekten büyükse yapıtı, boşlukta anlam üretmeye devam eder. sonsuza dek. bu, onun sorunu değildir.
9 entry daha
hesabın var mı? giriş yap