şükela:  tümü | bugün soru sor
19 entry daha
  • saçma sapan filmler yerine bi derdi olan , bir şeyler anlatmaya çalışan bu tip filmleri seviyorum. kimi zaman anlatmak istediğini anlatamasa , kötü anlatsa bile yine de zamanım , param yettiği kadar gidip görmeye çalışıyorum bunları .

    hayatında hiçbir şekilde sinema filmi montajına-kurgusuna katılmamış, bu konuda teknik olarak bir şey bilmeyen sade bi izleyici olarak bana filmin kurgusunda sıkıntı var gibi geldi. sanki yönetmenin kafasında film daha uzun olarak tasarlanmış da birtakım kaygılar sonucunda birçok sahneyi kesmek zorunda kalmış. böyle olunca da izleyici de ''bütünlük'' hissini pek uyandıramamış. kimi karakterler havada kalmış. halbuki, ''abi''karakterine daha fazla yer açılabilirdi film içinde. kimi karakterler de konulmuş olmak için konulmuş gibi duruyor. ama , hemen mizahla dramı başarılı bir biçimde harmanlandığını da söylemek gerekiyor.

    bunun dışında;

    --- spoiler ---

    aslında babası da aynı bahadır gibi idealist ve kendi konusunda son derece inatçı biri. öyle ki ; yıllardan bu yana koca bir apartmanı tek başına inşa etmeye çalışıyor. belki de bunun olmayacağını kendi de çok iyi biliyor ama bu uğurda çaba harcamaktan kendini alamıyor. aile fertlerinin, apartmanı o yarım-yamalak haliyle mütehhaite verme, arsayı elden çıkarmak gibi makul çözüm önerilerine pek yanaşmıyor. olayları farklı da olsa bahadır'da benzer bir durumda, içinde bulunduğu olumsuz şartlara rağmen ( elektrik-su-doğal gaz parasızlıktan ötürü kesiliyor.) hiçbir yapımcının para bağlamak istemediği, seyirci çekmeyen ''sanat film''leri yapmanın, ''hayatla olan saf ilişkisini kaybetmemenin'' peşinde. arkadaşları, onun bu haline üzülüp , para getirecek ama kalitesiz işler paslamasına karşın bu önerileri reddediyor . aynı, babasının diğer önerileri dikkate almayıp koca apartmanı tek başına bitirmeye çalışması gibi. babasıyla benzer bi durumda olan bahadır'ın babasının durumuyla empati kurmayıp, arkadaşlarının onu sanat filmi yapma sevdasından vazgeçip boktan piyasa işleri yapması için ikna etmeye çalışması gibi, babasını bu inşa işinden vazgeçirmeye çalışıyor.

    filmdeki karakterler (gerek bahadır ve abisi gerekse de baba karakteri ve aynı zamanda menderes sağmancılar'ın canlandırdığı yazar karakteri) ''hayatla olan saf ilişkilerini kaybetmemenin'' derdindeler. hepsi hayatla olan ilişkilerini buna göre dizayn etmeye gayret ediyorlar fakat bunlar günümüz-- kısa yoldan parayı vurma, düzene uy gitsinci - bakış açısına göre her zaman ''kaybetmeye'' mahkum kişiler. örneğin; baba o inşaatı kendi başına bitirmek yerine bi mütehhaite verse, cebi para görecek ya da bahadır birkaç tanıtım -reklam çekse maddi açıdan dar boğazdan çıkacak. belki yazar gibi yoksulluk içinde ölürken ''kıymet''i bilinmeye başlanacak belki de hiç bir zaman.
    --- spoiler ---
31 entry daha