şükela:  tümü | bugün sorunsallar (3)
199 entry daha
  • metacritic'in 2015'in en iyi oyunları listesine 3. sıradan girmiş oyundur (tüm zamanlar listesinde 113). gamespot tarihinde 10 üzerinden 10 alan 5-6 oyundan biri oldu.

    en çok skyrim ile karşılaştırılıyor ki; ikisi oldukça farklı oyunlar. skyrim'de isimsiz bir kahramansınız içini istediğiniz gibi dolduruyorsunuz, daha çok seçeneğiniz ve oyun tarzında özgürlüğünüz var. witcher'da geralt'ı oynuyorsunuz ve onun tarzında oynamanız gerekiyor. bu sınırlayıcı bir şey gibi görünse de bu sayede çok daha iyi bir hikaye anlatımına şahit oluyorsunuz. oyunun yan görevleri bile pek çok oyunun hikayesinden daha iyi denilebilir.

    boş boş konuşmuş olmamak için bir kaç tane ipucu ile bu "giriş"i süsleyeyim;

    - ilk bölgedeki tüm soru işaretlerini dolaşın, yamulmuyorsam 5 tane place of power (güç bölgesi) var ve her biri birer skill point (yetenek puanı) veriyor, ilaç gibi geliyor.
    - oyunun başlarında ayran gönüllü davranıp skill point'leri (yetenek puanlarını) farklı özelliklere dağıtmayın, çünkü seçtiğiniz yetenekleri mutagen ağacınıza yerleştirmeden aktif olmuyorlar. oyunun başlarında mutagen ağacınızda sadece 2-3 tane boş yer var, diğerleri ilerledikçe açılıyor.
    - eğer pre order (ön sipariş) yaptıysanız han'ın bulunduğu yerin girişinde, daha önce kurtardığınız merchant'dan (tüccardan) item set'ini (ekipman takımını) mümkün olduğunca erken almaya bakın.
    - oyunun başında bir yavşak var, sizi drowner'ların arasında bir tüccar arabasına gönderiyor, sonra öğreniyorsunuz ki bu piç öldürmüş tüccarı. siz nooluyor derken kaçıyor. sinir olmakla kalmıyorsunuz oyun boyunca da o quest'i (görevi) failed (tamamlanamadı) olarak listenizde görüyorsunuz. o yüzden siz siz olun hemen atınıza atlayıp peşine düşün. ne kadar çok insan öldürürse bu yavşağı okadar mutlu olacağım :)
    - innkeeper (hancı) ilk bölgeyi terkettikten sonra ortadan kayboluyor, sattığı nadir gwent kartlarını bir daha alamıyorsunuz. kaçırmayın.
    - alchemy'e (simya, iksir yapma yeteneği) başta önem verin, potion (iksir), bomba ve oil'leri (yağları) bir kere yapmanız yeterli ondan sonra her meditation'da (meditasyon) otomatik olarak doluyorlar.
    - para kolay kazanılmıyor, harcarken dikkatli olun.
    - disenchant (ekipmanları çözmek) ciddi para yiyor, herşeyi çözmeyin.
    - oyunda itemler (malzemeler) bıraktığınız yerde kalıyorlar, kendinize bir nokta seçip kitap vs gibi mevzuları orada biriktirebilirsiniz.
    - sarı yetenekler arasında regenerate (yenilenme) etmenize sağlayan bir yetenek var, oyunun başında alırsanız bir daha yemek yemenize pek gerek kalmıyor.
    - yeteneklerin izi 1000g karşılığında sıfırlayabiliyorsunuz.
    - mutagen'leri (mutasyon malzemeleri) birleştirip daha sağlamcı mutagen yapabiliyorsunuz.
    - witcher'ın olayı hazırlık yapmak, dialoglarda veya sonrasında ne tarz bir düşmanla karşılaşacağınızı öğrendiyseniz hemen beastilary'e (canavar ansiklopedisi) bakın, zayıf yönlendirine göre yağınızı sürün, iksirinizi , bombanızı hazır edip, sign'inınızı (büyü yeteneğinizi) aktif edin. bazen ölmesi çok zor düşmanları hazırlık yaparak kolaylıkla alt edebiliyorsunuz.
    - ben parry'yi (silahla savuşturma) etkisiz ve zayıf buldum, dodge (yana kaçmak) ve roll (yuvarlanma) çok işe yarıyor. özellike sağa-sola kaçma hareketinden hemen sonra 2-3 kere vurabiliyorsunuz.
    - witcher'ın hayat felsefesi; "kırk bakireye tapmaya bal yanaktan tatmaya geldim ". gördüğünüz herkese yazın.
    - guard'ların (muhafızların) önünde loot'larsanız (yağmalama, ölen düşmanın eşyalarını alma) size dalıyorlar sonrada paranızı alıyorlar. sivillerin yanında yetim hakkı demeden umarsızca yağmalayabilirsiniz.
    - su altında combat (silahlı mücadele) yok. ancak crossbow'unuzu (yaylı tüfek tarzı ok) kullanabiliyorsunuz. drowner'lar genelde tek vuruşta ölüyorlar.
    - gereksiz bir ipucu da; geralt'lar hızlı koşarken stamina'nız (dayanıklılık enerjisi) bitmeye yakın zıplarsanız enerjiniz doluyor geralt ara vermeden yardırmaya devam ediyor.

    yuh 1-2 ipucu yazayım dedim dünya oldu. işte witcher böyle deli duyguların oyunu, tutorial'ı (ön ders) bile 8 saat süren oyundan kısa bahsedemiyorsun.

    edit:
    - başlangıç bölgesindeki gwent kartlarını han'ın yakındaki tüccar satmaya başladı.
    - alchemy craft ederken (simya zanaati yaparken) mutagen'li olanlara dikkat edin, aktif mutagenlerinizi de zanaat malzemesinden sayıyor. yeşili görüp güzelim mutagenleri yaktım, evlat acısı gibi.
    - velen'in, yani ikinci bölgenin en kuzeyindeki şehire erken gidip içerde turlarsanız 4-5 tane genel ev / han buluyorsunuz, hepsinde 4-5 er gwent kartı var, 20'ye yakında kart toplayabiliyorsunuz.
    - aynı şehirde banka var, eski paraları misliyle yeni paraya çeviriyor hatta üzerinde 100g açıktan ateşliyor.

    edit 2:
    - oyun metacritic'in 2015 listesinde ilk 3'te, "tüm zamanlar"da 113. sırada. düzeltme için deathbringer ve gleek 'e teşekkürler.

    edit 3: gwent ipuçları
    - gwent'ler 3 turdan oluşuyor. 1. tur genelde rakibe kart harcatma turu. burada amaç rakibin önemli kartlarını kullandırtmak. siz ne kadar az kart kullanırsanız okadar iyi. rakibiniz yanyana gelince çarpan bonusu alan, desteden kart çeken veya kahraman kartı oynadıysa süper. hemen pass (es) geçin ve turu rakibinize verin.
    - ilk turda a rakibe kart harcattırdıysanız. çoğunlukla 2. turu çok kart kullanmadan size verecektir.
    - eğer ikinci turu vermiyorsa o zaman tüm kartlarını harcayacaktır. son turda 2-3 kart ayırabilirseniz oyunu kazanırsınız.
    - spy (ajan) kartları ilk turda çok işe yarıyor. hem size 2 kart çektiriyor hem de rakibinize kart harcatıyor. eğer ilk rakibiniz başladıysa daha da güzel. rakibiniz bir kart oynuyor, siz ajan oynayıp 2 kart çekiyorsunuz, rakibiniz bir kart daha oynuyor siz es diyorsunuz. bir sonraki oyuna 11 kart vs 8 kart olarak başlıyorsunuz.
    - oyunda x2 yapan borazan kartı ile rakibin en yüksek kartlarını yakan scorch (kavurma büyüsü) kritik. başlarda bu kartlar olmadığı için oyunun kaderini değiştirmek mümkün olmuyor. bu kartları yukarıda yazdığım gibi kuzeye bir tur yaparsanız inn ve genel evlerden toplayabilirsiniz.
    - eğer medic (hemşire) kartı bulursanız; daha önceki turlarda oynadığınız veya rakibinizin scorch'ladığı (kavurduğu) kartları board'a (tahta'ya) geri döndürebiliyorsunuz. ben şöyle iyi bir taktik buldum; ilk turda en güçlü kartımı oynuyorum. rakip dengelemek için birden fazla kart oynamak zorunda kalıyor. rakibe 2-3 kart kullandırttıktan sonra es geçip turu veriyorum. sonraki turlarda hemşire kartı ile o en güçlü kartı tekrar tahtaya koyuyorum. bu arada; hemşire sadece kahraman kartları geri çağıramıyor.
    - güzel bir kombinasyon da; hemşire + decoy (yemlik) ikilisi. eğer elinizde hemşire ve yemlik varsa. ilk turlarda daha çok kart harcayabilirsiniz. hemşire ile discard edilenler (oynanıp çıkarılan kartlar) arasında bir askerinizi geri getirebildiğiniz gibi, yemlik ile geri alacağınız hemşireyi tekrar oynayarak bir kart daha geri getirebilirsiniz. hemşire sayısını arttırarak bu kombinasyonu geliştirebilirsiniz.
    - eğer bir oyunu kaybediyorsanız dert etmeyin. rakibin ne oynadığına dikkat ederek bir sonraki oyunu ona göre oynayarak kazanabilirsiniz. örneğin rakip ağırlıklı olarak bir hatta yükleniyorsa (mesela yakın dövüşçüler) bir sonraki el desteye bir hava etkileri ekleyin ve elinize kavurma ile birlikte denk getirmeye bakın. rakibin eli desteden kart çeken askerlerle doluysa rakibe hediye ettiğiniz tur'da mümkün olduğunca bu kartları harcatmaya bakın vs.
    - bir deste tavsiyesi olarak herkesin önerdiği foltest 2 var. bu destenin ana kartı başlangıç bölgesindeki handan veya yakınındaki tüccardan aldığınız foltest'in ikinci kartı. bu size tüm hava etkilerini temizleyen bir faction (fraksiyon, grup) özelliği veriyor. böylece elinizde sadece askerlerden oluşan hava etkisi olmayan bir deste kuruyorsunuz. rakibiniz hava etkisi kullandığı zaman son tura kadar bekleyip tüm etkileri temizleyerek adam fazlasından oyunu alıyorsunuz.
    - tavsiyem foltest 2 destesi yapıp içine en azından 1-2 borazan koyup gwent görevlerini yapın direk. dünya kadar kart topluyorsunuz, tecrübe puanı vs de ilavesi.

    edit 4
    - oyundaki tüm güç bolgesi yerleri
    - oyunu bitirdikten sonra gördüm ki junkları (çöp malzemeler) dismantle (sölmek) etmek anlamsız, hepsini satmak en akıllıcası.
    - bir noktadan sonra çok para birikiyor harcayacak birşey olmuyor, pahalı mevzuları ileriye bırakabilirsiniz.
    - en büyük tecrübe puanı ana görevlerden ve yan görevlerden geliyor. ana görevleri yaparak 2-3 level birden atlayabiliyorsunuz.
    - soru işaretleri tuzak gibi. ne yağma olarak ne tecrübe puanı olarak kayda değer bir gelişim sunmuyor. saatlerce gezip hiç bir ilerleme kaydedemeyebilirsiniz. ben en az 10-15 saatimi böyle çöpe attım. güç bölgelerinin yerlerine bakıp diğerlerine çok kasmamak en iyisi.
    - boss fight'lar (güçlü bölüm sonu canavarları/düşmanları) için griffin decoction (iksir türü) çok işe yarıyor, hasar aldıkça direnciniz artıyor bir noktadan sonra çok az hasar almaya başlıyorsunuz.
    - igni (geraltın savaç büyülerinden ateşli olan) wild hunt'a karşı çok işe yarıyor. ice shield'larını (buz kalkanları) ortadan kaldırıp hasarınızı 2-3 katına çıkarıyor. ayrıca wild hunt için specter oil (hortlak yağı) kullanıyorsunuz.
    - ciri ile ilişkiniz oyunun sonunda belirleyici oluyor. dialoglara şu açıdan bakabilirsiniz; çok koruyucu olup kararları siz verirseniz farklı, onunla kanka olup onu yönlendirmeye çalışmassanız kararları ona bırakırsanız farklı.
    - oyundaki herşey, hatta diğer 2 oyundaki tüm mevzular oyunun son bölümlerinde birbirine bağlanıyor. bu açıdan oyun muhteşemliğin zirvesinde. oynayan 2 farklı kişi bambaşka şeyler görüyor. tavsiyem yan görevleri mutlaka yapın.
    - son olarak zararsız bi mini spoiler; oyunda süprizli bir threesome (üçlü seks) sahnesi var :)

    oyunu bitirenler alternatif endingler için şuraya bakabilir #51927658

    2020 edit:
    oyun çıktığında ingilizceydi. ben de bu girişi yaparken pek çok kelimeyi ingilizce alarak terimleştirip kullanmışım. ortaya garip bir türkçe-ingilizce mutasyonu çıkmış. bu durumla ilgili aldığım şikayetler üzerine, 2020 edit yapıp tüm ingilizce kelimelerin bazılarını tamamen, diğerlerini parantez içinde türkçeye çevirdim. bu kadar çok olduklarını görünce kendimden soğudum.

    insanların 5 sene sonra hala witcher oynuyor olması ve zamanında bir heyecanla yazılmış bu girişi okuyor olması ne şahane bişey :)
3555 entry daha
hesabın var mı? giriş yap