4 entry daha
  • degil mi ki 8-10 sene evvel barselona da moroccan serserilerin gazına gelip imajı çizdirse de kenan kalav ı kenan kalav yapan her daim yıldırım ekipler amiri kemal tiplemesidir işte kenan kalav ın ekipler amiri kemal rolüyle ilk defa yeşilçam arenasına çıktığı o muazzam film de cüneyt arkın ile başroleri paylaştıkları orhan elmas harikası bu "katiller de ağlar" filminden başkası değildir; bu arada filmin müziklerinin orijinal "the godfather" filminden aynen tornistan olduğunu da unutmadan söylemeliyim

    filmin başında küçük kenan kalav ve küçük cüneyt arkın ı yer sofrasında anaları aliye rona ile birlikte ağlayarak sogan ekmek ve hatta süpürge tohumu yerken görürüz, bu üçlü easen fakirlikten şikayet etmese de mafya babası kadir savun un yanında süpürgecilik yapan yusuf bir gün kadir in zevk olsun diye vurdugu bir adamın cinayetini üzerine alır ve örgütte kısa sütrede yükselerek beş yıl kaar sonra mafya toplantılarının yapıldığı uzun masada en uçta oturma ve gönlünce eşkiyalık etme hakkı kazanır; öyle ki filmin ilkon dakikasında kardeşni yıldırım ekipler amiri yapmak için üzerine cinayet alan yusuf a "suç işlemek bir alışkanlıktır evlar... ne yazık ki cezanı çekeceksin.... ama suç işlemekten vazgeçemeyeceksin... suç dosyan da seninle birlikte büyüyecek namlı bir gangster olacaksın" diye öğüt veren gencecik fotografçı polis i beş dakika sonra; cüneyt arkın (yusuf) enseye tokat pozlarda ve: - yusuf şahin bu çektiğim son fotografın, artık emekli oluyorum bırak bu işleri çoluğa çocuğa karış diye öğüt veren ihtiyar pozlarında izleriz

    derken aşka düşen yusuf mafya ortamlarının kralı olduğu bir anda çoluk çocuğu ile uğraşmak için mafyadan ayrılmaya karar verir ve demir topuzlu bastonuyla geldiği mafya toplantısında hüseyin peyda nın elebaşı olduğu ve uyuşturucu işine yıllarını vermiş kravatlı ceketi beyaz saçlı amcaların masanın çevresinde oturduğu mafia - steering comity toplantısında bu kararını uluorta açıklar; hüseyin peyda ve kelli felli mefya üyelerinin buna verdiği tepki:

    - karı lafıyla mafyadan ayrılan eşeoğlu eşektir
    - bize lölö yapma
    - hastir lan dallama
    şeklinde olur; yusuf her ne kadar "doğru konuşun, anamı karıştırmayın " vb diyerek efendilik yapmaya çalışsa da kalıbının adamı olmayan kravatlı mafya ekibi pisliği ele almıştır; yusuf hüseyin peyda ve bir iki mafya büyüğünü tabancayla furarak odadan ayrılır; artık mafya ile yusuf arasında savaş başlamıştır; yusuf happse girerken parsız kalan karısı zürafa sokakta kadrolu orospu oğlu ise maalesef tarlabaşında torbacı olur, işte bu noktada mafya yan sanayine tedarikçi godoş olarak hizmet vermekte olan nuri alço ve karanlık mafya aleminde zeytinyağında marine dilmiş 50 kilo kemiksiz pirzola olarak kucaktan kuucağa koşarak görevini ifa eden banu alkan devreye girerler; olaylar hızla gelişir

    bu filmi heyecamla izlerken nuri alço, banu alkan, hüseyin peyda ve kenan kalav gibi isimlerin yanında elbette ki tecavüzcü coşkun u da görmek ister deli gönül ama kendisi 1984 yılının aynı aylarında 80 lir türk sinemasının bir diğer şaheseri olan ve sinemamıza "eşcinsel torbacı corci" tiplemesini kazandıran "beyaz ölüm" adlı başyapıtın çekimlerinde bulunmaktadır ahu tuba, şemsi inkaya (corci) ve nilgün saraylı gibi diğer remarkable yıldızlarla birlikte uludağ taraflarında , çok istemesine rağmen olmamış olamamıştır bu filmde ve koyamamıştır elini taşın altına bu muazzam prodüksiyonda maalesef

    (bkz: bu mis gibi portakalların içinde kalite mal var)
36 entry daha
hesabın var mı? giriş yap