şükela:  tümü | bugün sorunsallar (7)
12596 entry daha
  • (bkz: duck hunt)

    bu köpeği tanımayan yoktur sanırım. hani elimizde şu tabancayla tüplü televizyona ateş ederdik. videodan hatırlanabilir o köpeğin dijital tonla havlaması ve atletiyle her piknikte mangal başında olan dayım gibi, çayırın çimenin arasına atlamasının ardından, bu sefer türkülerimizde çokca yer verdiğimiz yeşil başlı göğel ördeklerin sırayla yine dijital kanat sesleri eşliğinde gökyüzüne yükselmeye başladığı anda verirdik fişeği dijital tabancadan tüplü televizyona. teknolojiye bak.

    o tabancadan çıkan sesi hala hatırlarım, skıraştttt skıraşttttt diye bi ses eşliğinde ördekleri gebertirdik. sonra o ibnetor köpek havada gözü pörtlemiş ördekleri çalının çimenin arasında saniyesinde bularak müzikle birlikte tavuk pazarından tavuk alan dedem gibi boynundan tutup, birde

    - .mına koyduk onun reis! tabancana zeval gelmesin!

    dercesine ekrana çıkardı.

    oyun ilerledikçe ördekler hızlanırdı. bütün mermi istihkakımı tek ördeğe harcadığım günleri bilirim. sanki yeşil başlı göğel örden değil beyaz başlı amerikan kartalı yada yarasa amk ördek nasıl öyle uçar lan. tekme atmıştım bi kere televizyona.

    hele o ibnetor köpeğin ördeği ıskaladığınızda ekrana çıkıp i. melih gökçek gibi kıs kıs gülmesi yok mu? çocukken en çok sinir olduğum şeydi. ulan sırf o köpek gülmesin diye ördekleri vurabilmek için kanepenin arkasına pusu kurmuştum çocuk aklımla.

    bir gün babam;

    - ver ulan 2 elde biz sıkalım!

    diyerek silahı eline almış ve attığını vurmaya başlamıştı. zavallı ördekler telef oldular resmen. ben askerde komandoydum evlat dedi. tek mermi ile iki ördek indiriyordu, round sonunda o kadar çok mermisi kalıyordu ki bizim ibnetor köpeğe bile sıkıyordu gaza gelip. takla atıp bacak arasından nişan alarak ateş ettiğini bilirim.

    buraya kadar oyunu anımsamanızı sağlayabilmişimdir umarım.

    o dönemlerde bu tabancanın nasıl çalıştığını çok düşünmüştüm. işin içinden çıkamadığım anda babama sormuştum ve;

    babam: japonlar yapıyor işte amk!

    lafını duymuştum ilk kez.

    yıllarca aklımın yetmediği her şeye ''japonlar yapıyor amk!'' diyerek sorgulamadan sığ bir adama dönüşmüştüm. farları aniden açılan mazda 323 mesela hadi atayistler açıklasın.

    neyse yıllar sonra gerçekleri öğrendim şöyle ki;

    duck hunt oyunu ve kullandığımız bu tabanca nintendo tarafından üretilmiş. bu tabanca nes zapper olarak light gun olarak bilinen işaretleme cihazlarına aitmiş. hani market kasasında kasiyer kız sinirli bir şekilde dııt dıııttt diye okutarak ürünlerimizi kenara ittiriyor ya hah işte aynı mantık. o dıt sesini çıkaran alet gibi.

    bu tabanca ekrana ışık yollamıyor, üzerlerinde bulunan bir fotodiyot vasıtasıyla ekrandan gelen ışığı algılıyorlardı.

    ee televizyon zaten ışıklı birşey nereye ateş ettiğimizi nasıl anlıyor? (amk başlığa yazanların hepsi bilimadamı gibi geliyor bana ben kalkmışım televizyon ışıklı birşey yazıyorum.)

    daha bilimsel yazabilmek için yemin ederim şu gözlüklerden alıcam. sanki o gözlük gözümdeymiş gibi devam ediyorum;

    ''tetik çekildiğinde, ekran bir anlık siyaha düşüyor ve diyod algılamaya başlıyordu. daha sonra ekran parça parça beyaza boyanıyordu. ekranın, silahın baktığı bölümü beyaza boyandığında, silahtaki diyot ışığı algılıyor ve böylece silahın nereye tutulduğu anlaşılmış oluyordu. bu esnada oyuncu genelde hiç bir şey farketmiyordu, çünkü bahsettiğimiz her şey saniyenin çok küçük bir bölümünde gerçekleşiyordu.'' japonlar yapıyor amk anlayamazsınız.

    ''nes zapper, ekran siyaha düştükten sonra, her hedefi sıralı olarak beyaz ışığa boyuyordu. daha sonra, diyod ışığı algılayınca, ekranda boyanan hedefin vurulduğu anlaşılıyordu. ''

    ufkumun 2 katına çıkmasını sağlayan şey ise;

    bu tabancayı yanan bir ampül'e doğru tutarak tetiğe basarsak bütün ördekler ölüyor. siyaha dönüşen ekrandaki küçük ışığı yakalamak yerine komple ışık kaynağına ateş ettiğiniz için.

    şimdi bu olayı komiklik peşinde olan bir hemşerimin bulmuş olma olasılığı çok yüksek, hangimiz kovboyculuk oynarken dıkşınnnn dıkşınnnn diye ateş etmedik o silahla arkadaşlarımıza. hah işte aynı hesap düğünde havaya ateş etme geleneği kimde var?

    büyük ihtimalle tavana ateş ederken biz bulduk bunu. aha ispatı

    yani japonlar yapıyor tamam kabul ediyorum. ama bizde iyiyiz be.

    adaptör ısındı kapat ulan!
15406 entry daha