8 entry daha
  • aşağıdaki metinleri de bir başka makalesinde kullanmış şahsiyettir:

    "... tevrat'ın eyüp'ü bir peygamber değildir. hattâ yahudi bile değildir."

    "'iyyov ya da eyüp 'kendisine düşman olunan kişi' demektir ki bu da eyüp ismini alegorik mânâda anlamamız gereğini ve eyüp'ün, kıssasının içeriğine dayanarak isimlendirildiğini işaret eder."

    "... ürkütücü anlamı sebebiyle, tevrat'taki pek çok sıradışı karakterin isimleri bile yahudilerce kullanılmışken, ismi 'iyyov yani eyüp olan bir yahudi'ye tarih boyunca rastlanmaz."

    "...'...allah'tan iyilik kabul edelim de kötülük kabul etmiyelim mi?'" (tevrat'tan alıntı)

    "... eyüp metninin ilk defa, sözlü bir metin olarak ortaya çıktığı erken birinci tapınak dönemi'nde yahudilik'te henüz ahiret inancı tam anlamıyla yerleşmemişti."

    "yoksa, tanrı, nietzsche'nin deyişiyle 'iyilik ve kötülüğün ötesinde' olduğunu, bu kategorilerin kendisi gibi bir varlık için anlam ifade etmediğini mi söylemektedir?" (tevrat'taki eyüp kıssası bağlamında)

    "tanrı ve eyüp'ün karşılaşmasında önemli olan tanrı'nın söyledikleri değil, karşılaşmanın, yani bu sıradışı deneyimin ta kendisidir."

    not: "eyüp: soğuğa açılan kapı" başlıklı, şubat/07'de yayımlanmış bir makaleden yazımı aynen korunarak alınmıştır.

    bir de şöylesi bir dipnot var:

    "nebi sıfatı sadece birinci tapınak dönemi'nde (yaklaşık m.ö.900-500 yılları) yaşayan, bir esrime hali yaşayıp gelecekten haber verebilen kişilere uygun görülür ..." (tevrat çerçevesinde "nebi" kavramı açıklanıyor)
16 entry daha
hesabın var mı? giriş yap