9 entry daha
  • iyilik-kötülük ve tanrı-şeytan gibi temel konularda aşağıdaki öğretilere sahip olan din:

    tanrı dünyanın sadece yaratıcısıdır, sürdürücüsü değil.. aktif değildir, dünyayla ilgilenmez.. tanrısal iradenin faal icra organı melek tavus tur. ve şeyh hadi ruh göçü yoluyla tanrısallığa yükselmiştir.. melek tavus tanrının alter egosudur.. ama tanrıyla birdir ayrılmamacasına birleşmiştir onunla.. her ne kadar tek tanrılı bir din de olsa yezidilik, yarı-tanrıcılık vb varlıklar da bu inanç içerisinde kendisine yer bulmuştur..şeytanın adının anılması bile bu din mensupları için büyük bir günahtır.. melek tavus a karşı büyük bir günahtır..

    önemli bir özellik ise yezidiler cehenneme inanmazlar.. buna müteakip, öbür dünyanın varlığını da inanmazlar.. kötü inkar edilir. daha doğrusu ruh göçü inancı ise bu dinin öğretisini tamamlayan öğelerden biridir.. öbür dünya inancının olmaması ise başka bir inancı beraberinde getirir; cezalandırılma ve ödüllendirilme bu dünya içerisinde gerçekleşir.. bunun anlamı şudur; dünya bir insan için cennette olabilir cehennem de. ama fevkalade bir ruh yıldız olarak geri döner dünyaya..her varlığa, hayvanlara, bitkilere tanrısal ışıktan bir pay verilmiştir.. iyi ile kötü tanrıya has bir yaşamın ve kozmik yasanın tamamlayıcı parçalarıdır.. aşılmaz bir uçurum yoktur aralarında, aksine bağlıdırlar birbirlerine. aralarında organik bir oluştururlar..

    kaynak: (bkz: sabiha banu yalkut)
    (bkz: melek tavusun halkı yezidiler)
57 entry daha
hesabın var mı? giriş yap