şükela:  tümü | bugün
28 entry daha
  • paylaşım serisinin son parçasını ekleyerek tamamlamayı umduğum tüyoların son bölümü;

    *fotoğraflarda noise oluşmasının bir başka nedeni de sensörün ısınmasıdır.

    *noise etkisini minimuma indirmek için yapılması gereken ilk uygulama; makine menüsünde bulunan ‘’noise reduction’’ seçeneğini aktifleştirmektir.

    *portre fotoğraflarında eğer modelinizin cildi lekeli, sivilceli, pürüzlü vs. ise ışığı modelin tam karşısından vermek bu sorunları büyük ölçüde giderecektir. bu yüzden, doğrudan karşıdan gelen ışığı manzara fotoğraflarında mümkün olduğunca kullanmamak gerekir.

    *model veya objeye karşıdan ve doğrudan gelen ışık dolgu ışığı olarak kullanılır. önden gelen bu ışık özellikle ana ışığın oluşturmuş olduğu gölgeleri azaltmakta kullanılır. her zaman için ana ışık kaynağından 1 stop daha az şiddette düzenlenir ki, ana ışık kaynağının oluşturduğu formu bozmasın.

    *tepeden gelen ışık ile yapılan portre çekimlerinde göz, burun ve çene altında istenmeyen ve portreyi hoş göstermeyen gölgeler oluşur. bu durumda, bu gölgeler için dolgu ışık, ya da yansıtıcı kullanılmalıdır.

    *bir fotoğrafın yapısındaki kontrast oranı o fotoğrafın bir nevi karakterini de ortaya çıkarır. yüksek kontrastlı görüntüler daha cesur, güçlü, dinamik, keskin ve dramatiktir. düşük kontrastlı görüntüler ise daha yumuşak ve tarafsızdır. yalnız bu genelleme her zaman için geçerli değildir.

    *uzun pozlama ile yapılacak olan çekimlerde uzaktan kumanda veya kablolu deklanşör kullanılsa bile, eğer fotoğraf makinesinde ayna kaldırma özelliği varsa, çekim sırasında aynanın yukarı hareketinde fotoğraf makinesi sarsılmasın diye aynayı çekimden önce yukarı (mirror up) kaldırmak gereklidir.

    *pencere ışığı kullanılarak yapılan çekimlerde eğer ışık sert ise perde tülü vs. kullanılarak ışığın sertliği düşürülebilir.

    *dış mekân çekimlerde portre çekiliyorsa kullanılacak olan reflektör çap olarak portreden büyük olmalıdır.

    *portre çekimlerinde reflektör kullanılırken reflektörün yansıtacağı ışığın kesinlikle yukarıdan gelmemesine dikkat edilmelidir. reflektör ışığı göz seviyesinin altından gelmeli ki, hem göz altındaki gölgeleri hem de çene altındaki yani boğaz hizasındaki gölgeleri yumuşatabilsin.

    *az ışık ortamında kontrast kontrolü;
    öncelikle fotoğraf makinenizin ıso/asa değerini minimuma alın. fotoğraf makinenizin ölçüm modunu ‘’tv’’ olarak seçin (canon için tv, nikon için s). örtücü hızını 1/30’a alın. bu değer, ortalama her konuyu tripotsuz çekebileceğiniz bir örtücü değeridir. mümkünse kadrajınıza pencere girmeyecek şekilde bir ölçüm yapın. eğer fotoğraf makinenizin pozometresi az ışık uyarısı veriyorsa (canon’da en açık diyafram rakamı yanıp söner. nikon’da ise ‘’lo’’ yani low yazar)o mekanda ışık az demektir. yani siz, her şeyi çıplak göz ile görebilseniz de fotoğraf çekmek için ışık yeterli değildir.

    *kar yağdıktan sonra manzara fotoğrafı için güneşin çıkmasını beklerseniz daha iyi görüntüler elde edersiniz.

    *soğuk havalarda dışarıda çekim yapılıyorsa, çekime kadar makinenizin pilini cebinizde taşıyın. böylece hem pilin donmasını engellemiş olursunuz, hem de enerji kaybolmasını engellemiş olursunuz.

    *bulutlu havalarda çekim yaparken ışık ayarını ‘’flaş’’ olarak seçerseniz, baskın mavi rengi dengeler ve sıcak bir atmosfer oluşturursunuz.
7 entry daha