şükela:  tümü | bugün
7 entry daha
  • (bkz: medikamentoz rinit)
    vardır böyle bir olay. zira doktorun reçete ettiği antihistaminiği ve alerjen burun spreyini 2 3 ay aralıksız kullanıp konkaları atrofiye uğratmak yerine bunu kullanıp kolaya kaçar tez canlı arkadaşımız. doktorun verdiği tedavide kısa sürede sonuç görmediği için tedaviyi bırakır otrivine sarılır. kullanmadığı dönemde rebound etki yüzünden daha da tıkalı hisseder ve bağımlı hale gelip daha kötü olur.

    sonra da ağlar benim burun etlerim var yeaa. herkeste var o burun eti(konka). ha kimisinde çeşitli sebeplerden hipertrofik. sen otrivin, iliadin tarzı ilaçlar kullanıp o burun etlerini rebound etkiyle daha da büyütüyorsun ya da yeni haline alıştığın için öyle hissediyorsun.

    1. durum: kimisi var, gayet normal boyutlarda konkaları var ama yinede kullanır ve sonuç olarak rebound etkiyle hipertrofiye uğratır burun etlerini. muhtelen grip olduğu bi dönem başlamıştır bu konstrüktörlere grip geçince bikaç gün rebound etkiyi tolere edemeyecek kadar tatlı canlıdır. 2 gün burunu tıkalı uyumaya razı olmaz ve iş büyür.
    çözüm: hafif durumlarda birkaç gün, kimisi için 1-2 hafta sabır. gerekirse ağzın açık uyumayı göze al ve ama nolursa olsun kullanma. sabret. rebound etki geçecek büyük oranda. anatomik problemin yoksa tamamen geçecek varsa büyük oranda geçecek.

    2. durum: kimisi var üşengeç ve sabırsız. atopik bünyeye sahip o yüzden özellikle bahar dönemleri hipertrofiye uğruyor konkaları. gidiyor doktora, doktorun verdiği antihistamik ve alerjen burun spreyini 2 ay düzenli kullanacak kadar sabredemiyor sarılıyor iliadine, otrivine. al sana hem hipertrofik hem rebound etkili rinit.
    çözüm: o kullandığın konstrüktör burun spreylerini azalt. doktorun reçete ettiği ilaçları 2 ay sabırla kullan. ilk bir ay içinde baş belası burun spreyini tamamen bırakmış ol. 2. ayın sonuna doğru antialerjik tedaviden dolayı atrofiye uğrayacak o konkalar. bu dönemde o baş belası konstrüktörleri bırakmış olduğun için rebound etki zaten geçecektir. bi sonraki bahar dönemi antihistamiğini aksatırsan yine aynı sorunla karşılaşırsın.
34 entry daha