şükela:  tümü | bugün
3 entry daha
  • kuran'a bakarken
    "evrensel mi tarihsel mi" şeklinde değil,
    "tarih üstü mü, tarihsel mi" diye soru soran anlayış.
    bu anlayışa sahip islam alimleri,
    kuran'ın evrensel olmadığını zaten kabul ederler.
    ayrıca tarih üstü değil tarihseldir derler.
    ama bu kuran'ın allah kaynaklı olduğu gerçeğini değiştirmez derler.

    "kur’an’ın kendisine ilişkin kullandığı arabi nitelemesi' yalnızca kur’an’ın dili ile ilgili bir niteleme değil; aynı zamanda dili kendisinden bağımsız sayamayacağımız kültür ve zihniyeti de kapsayan bir nitelemedir. zira kur’an belli bir tarih diliminde (7. yüzyıl), muayyen bir muhatap kitlesine (araplar) yönetilmiş bir hitaptır ve hitap muhataplara (bir arap olan) hz. muhammed’in ağzından iletilmiştir. bunun doğal bir sonucu olarak, yerine göre bizzat hz. peygamber’in, onun arkadaşlarının ve / veya karşıtlarının oluşturduğu tarihsellik, kur’an’a bir şekilde yansımıştır.
    bu yansıma, bazen bir soruya verilen bir cevap,
    (bkz: sana neyi infak edeceklerini sorarlar)
    (bkz: sana ruhtan soruyorlar)
    ortaya çıkan bir soruna yönelik bir çözüm önerisi
    veya mevcut duruma yönelik siyasi bir tutum
    (bkz: cihad için beslenen atlardan hazırlık yapın)
    vb. şeklinde tezahür edebilmektedir."

    ömer özsoy
35 entry daha