şükela:  tümü | bugün
161 entry daha
  • yeni gümrük limiti her ne kadar olumsuz etkilemiş olsa da bitirmemiştir. amazon'u size yedirmeyiz.

    madde madde sayalım:

    1) gümrük sınırının üstünde bi ürün aldığınızda amazon gümrük bedelini depozito olarak alıyor sizden ve gümrüğe takıldığında ödeyip çekiyor. eğer gümrüğe takılmazsa da paranızı iade ediyor. yani siz uğraşmıyorsunuz.

    2) evet, gümrük sınırı kötü ancak unutmamak gerekir ki bundan 2 ay önce kur 3-3.10 seviyelerindeydi. yurtiçinde 3.50'den gelmiş mallar dolmaya başladığında oluşacak fiyatları daha tam hissetmedik. bu yüzden güncel kurla çevirince amazon hala daha ucuz olsa da çok büyük farklar yok. lakin bu yeni ürünler geldikçe fiyat uçurumu artacak bu %18'lik vergiye rağmen daha ucuz olacak ki zaten yurtiçinde de hiçbir şey ödemesen bu %18'i ödüyorsun.

    3) amazon bizim yerel siteler gibi esnaf kafasıyla yönetilmiyor. müşteriden ne koparsama bakmıyor. seninle polemiğe girmiyor direkt olarak tamam haklısın diyip neyse derdin çözüyor. çünkü gerçekten haklıysan maruz kalacağı repütasyonel risk daha fazla. yerel satıcılarsa öyle değil senden koparacağı 10 liranın peşinde. bu yüzden yurtiçinde bi ton uğraşacağına her alışverişinde ulan gene nolacak diyip rezalat başlıkları açacağına amazonla kafan rahat alışveriş yapabilirsin.

    4) bu hepsiburada, n11, vestel gibi dünya firmalarıyla rekabet anlayışları, gümrük vergilerinin kontrolüyle sınırlı olan dar zihniyetli firmalara para kazandırmıyorsun. bu biraz duygusal bir madde ama benim için böyle.

    bugün 4 ürün daha aldım, 2'sini aynı gün kargoladılar.
    seni seviyorum amazon.
351 entry daha

hesabın var mı? giriş yap