şükela:  tümü | bugün sorunsallar (1)
112 entry daha
  • ps4 fat-slim ve ps4 pro karşılaştırması:

    gpu:

    - 1152 sp - 32 rop - 800 mhz hızında amd gpu - 1.84 tflops - 28 nm&16 nm
    - 2304 sp - 32 rop - 911 mhz hızında amd gpu - 4.20 tflops - 16 nm

    pro'nun sp ve rop sayısı radeon rx 480 ile aynı. bu durum, pro'da gpu mimarisinin polaris'e güncellenmiş olabileceğini düşündürüyor. yani farklar kağıt üzerine göre biraz daha fazla olabilir veya mesela, playstation vr'daki performans farkı ekstra fazla olabilir.

    tabii saat hızının daha düşük olması nedeniyle, performansın rx 480'in gerisinde olacağını ekleyelim. küçük bir ihtimalle, xbox scorpio çıktığında, sony yazılım güncellemesiyle overclock yapabilir. bunun için, psu'nun ve baskılı devre güç elemanlarının yeterli kapasitede tasarlanmış olması ve sony'nin fan sesi artışını göze alması gerekir.

    cpu:

    - 1.60 ghz - 8 çekirdekli amd jaguar cpu - 28&16 nm
    - 2.13 ghz - 8 çekirdekli amd jaguar cpu - 16 nm

    cpu sadece %33 hızlandırılmış. bu durum, cpu'ya yüklenen ögelere sahip bazı oyunlarda, sabit 60 fps'nin önüne geçebilir.
    ancak cpu optimizasyonu konusunda, pc'ler bile 2014'ten itibaren ciddi yol almış durumda (amd mantle ve nvidia'nın dx11 drawcall'ı geliştiren sürücü güncellemesi. ardından dx12'nin gelmesi). konsollar da iyi optimizasyona sahip olduğundan, çoğu oyunda 1080p@60 fps sağlanabileceğini düşünüyorum. sağlamayan yapımcılar, fizik ve animasyonları 60 fps'ye uyarlamakla uğraşmamış olabilir. uncharted 4 bunun bir örneği sayılır.

    ram:

    - 8 gb, 176 gb/sn unified gddr5 ram + 256 mb ddr3 ram
    - 8 gb, 218 gb/sn unified gddr5 ram + 1 gb ddr3 ram

    unified ram'deki hızlanma haricinde, ek ddr3 ram'in 1 gb'ye yükseltildiğini görüyoruz. daha çok arka plan işlemi ve ek özellik bu ram'e aktarılabilir; dolayısıyla oyunlara unified gddr5 ram'de daha çok alan kalacak. pro'daki yüksek çözünürlük için bu gerekliydi. ayrıca, pro'nun daha çok multi-task özelliği sunmasını sağlayabilir.

    görüntü çıkışı:

    - hdmi 1.4 ve 1080p@60 hz / hdr10 desteği
    - hdmi 2.0 ve 1440p-1800p-2160p@60 hz / hdr10 desteği

    hdmi 2.0 sayesinde, 4k 60 hz'i 4:4:4/rgb/chroma olarak veriyor. yani, yazı gibi küçük detaylar %100 net çıkıyor. bunun için, kutudan çıkan 2.0 kabloyu tv'nin 2.0 girişine bağlamanız ve tv'nin rgb özelliğini açmanız gerekir (samsung'ta uhd color olarak geçer).
    hdmi 2.0 desteği, geçmişte herhangi bir hdr desteğiyle lanse edilmemiş, orta düzey panelli tv'lerde hdr10 açılmasını da sağlıyor olabilir. elimdeki tv ile, ps4 pro normalde hdr desteği vermezken, uhd color'u açınca hdr aktif oldu. tabii gerçek hdr10 yerine hdr8@10 emülasyonu veya kısıtlı destek veriyor olabilir; ancak açtığımda görüntüde ciddi iyileşmeler görülüyor.
    tv'nizin yazılımını güncel tutun ve hdmi 2.0 özellikleri aktif olsun.

    edit: tv'imde, standart ps4 ve onun 1.4 kablosu gene 2.0 girişine takılıp uhd color etkinleştirildiğinde, hdr açılmakta. ancak yine de, duruma göre, pro'daki 2.0 çıkışının faydaları olabilir.

    bağlantı arabirimi:

    - 802.11n/802.11ac wi-fi, bluetooth 2.1/4.0, 2x usb 3.0. slim'de optik ses çıkışı bulunmuyor
    - 802.11ac wi-fi, bluetooth 4.0, 3x usb 3.0, optik ses çıkışı

    - hdd devri gene 5400 rpm. ancak daha hızlı bir hdd modeli kullanılmış. bazı oyunların yükleme süreleri, cpu hız farkıyla açıklanamayacak ölçüde kısalmış.

    ayrıca, ps4 pro'daki sata 2 yerine sata 3 kontrolcü ve daha hızlı cpu sayesinde, ssd'ler biraz daha verimli çalışıyor.

    - yeni gamepad'te, ön ışığın touchpad'e yansıması sağlanmış ve 1-2 küçük iyileştirme yapılmış. batarya gene 800 mah.

    not: ps4 pro'nun optik sürücüsü 4k blu-ray'leri desteklemiyor. xbox one s'de olan bir özelliğin ps4 pro'ya eklenmemesi garip olmuş; ancak günümüzde kaç kişinin blu-ray disk kullandığı tartışılır.
    stream servisleri veya konsola attığınız filmler için 4k desteği var.

    not 2: 4.50 yazılımı ile, pro'ya "boost mode/güçlendirme modu" opsiyonu eklendi. menüden aktifleştirmeniz gereken bu mod, pro desteği olmayan oyunlarda gpu'nun 911 mhz (+%14) ve cpu'nun 2.13 ghz (+%33) çalışmasını sağlayarak, performansı bir miktar arttırıyor. bloodborne'da tekleme olan kısımlarda, gta 5'te şehir merkezinde sabit 30 fps almaya başlıyorsunuz veya 30 fps sınırı olmayan kz sf'de, genel artış sağlıyorsunuz.

    bu özellik, gpu sp'lerini henüz 1152 olarak kullanabiliyor. 4.2 tflops'u sağlayan esas kısım 2304 sp'dir.
    cpu'nun saat hızı gpu'dan daha çok yükseldiğinden, oyun cpu sınırında çalışıyorsa boost mode'un getirisi daha fazla oluyor.

    not 3: ekşi sözlük'teki seviyesizlik nedeniyle, özel mesajları okumuyorum. soru soranlar varsa kusura bakmasınlar.
397 entry daha
hesabın var mı? giriş yap