5 entry daha
  • yazar tanrının zamandan münezzeh olduğunu söyleyip yine kendisi üzerine zaman geçirmek suretiyle kendisiyle çelişmiş. tanrının yaratma işinden bahsederken önce sonra gibi kavramları kullanmak tanrının zamandan münezzeh olmasına aykırıdır. insanın algısı zamansız bir durumu kavrayamaz ama biraz olsun fikir elde edebilmek için tanrının şu an ne yaptığını düşünebiliriz. tanrı şu an dünyayı yaratıyor ayrıca şu an kıyameti de koparıyor. yani bize göre zaman içerisinde meydana gelen herşeyi zamandan bağımsız olarak sürekli (sürekli demek de uygun değil ama anlaşılması için daha uygun kelime bulamadım) yaratma halindedir. bu durumda bilinme isteğini geri çekme gibi birşey yoktur. yaratıcının bilinmek istemesinin imkansızlığını bu yöntemle kanıtlayamazsınız.

    ayrıca insan aklının acizliği, insan en ufak bir yetersiz bilgi ile çıkarımlar yapmaya çalıştığında o bilginin yetersiz olduğu açığa çıkana kadar çıkarımlarin doğru olduğu düşünülürken, o eksik bilgi ortaya çıktığında çıkarimların yanlış olduğunun anlaşılması ile kanıtlanabilir. bu yüzden tanrı gibi madde ile anlaşılamayacak şeyler hakkında insan aklının bazı şeyleri hesap edemediği düşünülmeli kesin yargılara varmaktan kaçınılmalıdır.
23 entry daha
hesabın var mı? giriş yap