17 entry daha
  • film aile hayatı ve sosyal hayat arasında bozulan dengeyi ve mahremin ihlal edilişini son derece çarpıcı bir şekilde vurgular. örneğin "private" yazılı banyo kapısı sürekli tıklanır, ev içerisinde sürekli anlamsız bir kalabalık vardır. nick'in arkadaşları evde doluşup yemek yerler, mabel burada evli bir kadını yaşamayıp oynamaya çalıştığı görülür: spagetti isteyen var mı? mabel'in bir tür sosyal kimlik inşa etmeye çalıştığı ama gittikçe dibe vurduğu görülmektedir, beceremez eline yüzüne bulaştırır. aslında nick için de mabel'ın bir deli olmadığını kanıtlamak için başvurduğu bir yoldur sosyalleşme ama mabel'ın aradığı şey sadece "private"dır, kocasıyla yalnız kalmak ister. fakat evin içi sürekli davetsiz misafirlerle ve ebeveynleriyle doludur, ev boş kalmaz. cassavetes mabel'ın sıkışıp kalmışlığı için çok yerinde bir görsel dünya kurar: genel çekimlerden kaçınır ve zoom lens kullanır. örneğin yemek masasında film çerçevesinin içinde, ölçeği büyük kafalar birbirini ezecek gibi durur, genelde mabel'ı odağın derin kısmına yerleştirip hapseder cassavetes. keskinliği bozulmuş zoom yakın çekimler filme dökümanteri havası verir, zaten film de toplum tarafından ezilmiş -ucube- bir kadının dökümanterisidir.

    mabel karakteri hakkında da birkaç kelam etmek gerek. öncelikle mabel; davranışları, hareketleri, jestleri ve konuşmaları ile bir deliden ziyade çocuğu andırır. biz mabel'ı ilk defa bar sahnesinde görürüz, nick'in işi çıktığı için karısını ekmek zorunda kalır. mabel'ın adamı ayarttığı sırada bunun sıradan ayartıcı bir karakter olduğunu düşündüğümüzde aslında gördüğümüz kocasını cezalandırmak isteyen çocukca bir eylem olduğudur. film ilerledikçe mabel'ın eylemlerinin bağlamının şehvetten ve cinsellikten arındırılmış olduğunu görürüz. örneğin nick'in arkadaşlarından birine dans etme teklifi eder mabel ve adam bunu bir kur zannederek utanır. aslında mabel'ın istediği oyun oynamaktır. nick daha sonra mabel'a "bu öküzün onu anlamadığını, farklı bir imada bulunduğunu zannettiğini" kendisi söyler. mabel'ın tüm tuhaf tavırları, konuşmaları ve giyinişi de çocukçadır. kısa eteğinin altında tuhaf çoraplarla dolaşır, rowlands güzel bir kadın olmasına rağmen cassavetes onu bir deli-çocuğa çevirmiştir. ayrıca mabel'ın tuhaf tekerlemevari deyişlerini ve bağırışlarını da çocuklar arasındaki kuş diline benzetmek mümkündür. zaten mabel sadece çocukların tam anlamıyla vakıf olabileceği bir dil kullanmaktır ve en iyi de çocuklarla anlaşmaktadır. yaptığı en iyi işin çocukları olduğunu düşünür ve çocukları da annesine bağlıdır.
40 entry daha
hesabın var mı? giriş yap