• tarafsız, "önyargı" getirilmemiş ışın hesaplama yöntemidir (bkz: maxwell). biased render motorlarına göre (bkz: vray) fiziksel olarak daha doğru sonuçlar verir. biased veya unbiased tüm ışın hesaplama motorları temelinde ışının kat ettiği yol, yansıma, soğrulma, kırılma indisi gibi belirli fiziksel formülasyonlar içerir. önyargılı (biased) versiyonda formülasyonun yapısında oynamalar yapılarak daha hızlı sonuçlar elde edilebilir. ayarların içinde kaybolabilirsiniz ancak istenen gerçekçi sonuca daha hızlı ulaşırsınız. görüntü iyiliştirme kabaca enterpolasyon metodlarıyla yapılır ki özünde fake bir durumdur. unbiased render motorlarında ise fomül bellidir ve değiştirilemez. yapabileceğiniz ayar kabaca görüntüdeki gürültü (noise) üzerinedir ve sonucu almanız çok daha uzun sürse de gerçekçi görüntüye daha çok yaklaşırsınız. viva hyperrealism!
hesabın var mı? giriş yap