2 entry daha
  • sinema oyuncusunun sahneyi satirlari koppek gibi bilmiyorsa (hatta biliyorsa bile) emprovize espri yapmasi, mimik jest eklemesi arzu edilmez. eklenen her mimik, jest, kelime devamlilik ilkesi geregi ayni tonda tekrarlanmasi icap ettiginden cidden buzzugune guvenen kisinin yapmaya kalkiasabilecegi bir istir.

    bir sahnede devamlilik olmadigini varsayarak her seferinde degisik bir yaklasim yapmak luksune de sahip degildir, zira ortak oyuncularin uyumlulugunu riske atacak bu ve benzeri hareketler produksiyonu aksatacaktir.

    misal rolu icabi bara girip

    - barmen bana bir bira
    demis, oturup servis edilen birayi ice ice

    - gecen gun evde oturuyorum, kapi caldi bi baktim yan komsunun karisi

    diey bir hikaye anlatmais icab eden kisi bira ictigi lafini kestigi, burnunu kasidigi her noktayi ve zamanini ayni sekilde 150 kez yapabilecek kadar rolune hakim olmalidir.

    oyle bir cekimde burnunu kasi ic, bir cekimde ic burnunu kasi olmaz. bilhassa sigara, icki, vesaire gibi tuketildiginde yeniden belirmesi olanaksiz tuketim maddelerinde devamliligi bozdugundan ozellikle uzerinde durulur.

    misal kazablankada bile humprey bogart ayni sigarayi iki kez yakabilmektedir.
48 entry daha
hesabın var mı? giriş yap