şükela:  tümü | bugün
5 entry daha
  • green screen yönteminin kullanıldığı stüdyonun adıdır. chroma key (kilit renk) olarak adlandırılan yöntem, iki farklı görüntüyü üst üste koyduğunuzda, bütçe açısından ya da sahnenin zorluğu açısından kolaylık sağlayarak pek çok imkansızlığı mümkün kılar.

    ilk olarak 1940 yılında larry butler tarafından “bağdat hırsızı” (the thief of bagdad) filminde kullanılan yöntem, bu yöntemi geliştiren petro vlahos’a 1961 yılında “en iyi teknik başarı” oscar’ını kazandırmıştır. günümüzde ise teknik ve teknolojik anlamdaki imkanlar oldukça geliştiğinden yöntemin kullanım kolaylığı, yazıcıdan yeşil sayfa çıktı alıp kullanılabilecek kıvama gelmiştir.

    yeşil ve mavi renkler kullanılarak uygulanan teknikte bu renklerin kullanım sebepleri farklılık gösteriyor. insan tenine en uzak renk olduğu ve tenimizde en az bulunduğu için yeşil ve mavi tercih ediliyor. yeşil; stüdyo ve dış çekimde rahatlıkla kullanılabilirken, mavi; gökyüzüyle çakışabileceğinden daha çok stüdyoda kullanılıyor. bu tabi ki kesin bir kural değil. söz konusu sahnenin içeriğine göre değişiyor durum.

    bu tekniği kullanırken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ışık. ışığın yeşil perdenin her yerinde homojen olması gerekiyor. perde önündeki objenin gölgesi ne kadar az düşerse hatta düşmezse o kadar başarılı sonuç alınır. teknik bu kadar gelişmeden önce kullanılan perdenin %100 pamuk olması bile çok önemli olup tüm işin kalitesini belirleyebiliyordu.

    montajda toplar geyiğine kapılmadan stüdyoda her şeyi kitabına göre yapmanız, size belki de bu hayattaki en değerli şeyi kazandırır…

    zaman.
5 entry daha