2 entry daha
  • tasavvufta kamışın sürekli göğe doğru büyümesi tanrıya ulaşma çabası olarak görünür. kesilip ney'e dönüştüğünde bu amacını gerçekleştiremeyeceğini anlayıp yanık bir sesle inlemeye başladığı söylenir.

    müzikal açıdan bakıldığında; neyin natürel bir malzemeden yapıldığını; ideal bir enstrüman mimarisine sahip olmadığını söyleyebiliriz. her ney kendine özgü bir tını, bir 'kusur' taşır.
    kusur burada olumsuz anlamda söylenmemiştir; müzikte kusur çoğu zaman sese karakter katar. kusursuz bir ses elektronik olarak elde edilebilir, ama bu kimliksiz, standart bir tınıdır. neyin malzemesindeki doğal boğumlar, daralmalar, çatlaklar sese kimlik verir. sanırım üretilirken doğru kamışı bulmak ayrı bir maceradır.
5 entry daha
hesabın var mı? giriş yap