27 entry daha
  • çetin inanç filmlerinin belli başlı klişeleri vardır. bir defa sahne geçişleri çok hızlıdır, filmin başında konunun özetinden ne anlarsanız tüm film boyunca alacağınız odur. konu ile sahneler arasında bir bütünlük söz konusu değildir.macera filmlerinde efektler olabildiğince çok kullanılır. eğer sahne mekanın içinde ise yere yakın bir açıdan çekim alınır. kahramana (genellikle cüneyt arkın) tüm oyuncular sıra ile dalar. kahraman kavga ederken arkadaki figüranlar sıra ile dayak yeme sırasını bekler çeşitli karakte hareketleri ile. yakın çekim çok sık kullanılır. kahraman kemaraya karşı yumuk sallarken bir sahne sonra yumruk attığı şahsın kapı pencere uçtuğu görülür. cam, çerçeve, merdiven çok kırılır dökülür. maskeli kötü karakterler çok sık kullanılır. eğer birkaç sahnede bomba patlayacak ise sadece bir sahnesi çekilir, diğer sahnelerin tamamında o görüntüyü izlersiniz. geniş çekimler bol figüran ile yapılır. çapraz diyebileceğimiz bir açı ile filmi izlersiniz.

    herkes çetin inanç filmlerinin piri olarak dünyayı kurtaran adamı gösterir ama bence top noktası en büyük yumruk filmidir. bu filmde çetin inaç sinemasının tüm öğelerini görürsünüz. lzlemekten sıkılmayacağım yegane filmlerdir bunlar.
10 entry daha
hesabın var mı? giriş yap